728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۲تیر ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
در آغاز مذاکرات وین 6 موضوع مذاکرات هسته‌یی مهم‌ترین مسأله مورد توجه روزنامه‌های حکومتی است، روزنامه‌های باند ولی‌فقیه با جیغ و دادهای معمول ضداستکباری اصل مذاکرات را رد نکرده‌اند و به اجبار رژیم به کوتاه آمدن ذلت‌بار در پای میز مذاکرات اذعان کرده‌اند:

کیهان: آغاز ماراتن 19روزه در وین

سیاست روز: سرمقاله: آیا می‌توان ایالات متحده را به‌عنوان یک کشور دوست تلقی کرد و با او روابط عادی در همه حوزه‌ها برقرار ساخت؟ آیا آمریکا قابل اعتماد است؟ پا سختان هر چه باشد محترم است.
ایران خودمان مگر کم از آمریکا زخم‌خورده است. امروز می‌دانید چه روزی است
هواپیمای مسافربری ایران بی‌خبر از همه جا بر فراز آب‌های خلیج فارس با بیش از ۳۰۰ مسافر و خدمه با دو موشک ناو وینسنس سرنگون شد، اکنون که همین آمریکایی‌های خون‌آشام و جنایتکار ایران را به‌خاطر فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌یی خود با تهدید و تحریم متهم می‌کنند و می‌گویند ایران برای صلح منطقه و جهان خطرناک است. به پاس خون همه مظلومان جهان، به یاد همه دلاوریهای جوانان وطن، آمریکا را دوست خود نپنداریم که گرگی است در لباس میش.

جوان: مذاکرات رسانه‌یی ظریف – کری یک روز پیش از نشست ششم ماراتن هسته‌یی به کجا ختم می‌شود؟
در واقع این سخت‌ترین و حساس‌ترین دور مذاکرات بین کشورهای ایران و آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان است که بر اساس توافق اولیه قرار است تا 29تیر ادامه پیدا کند تا مگر راه توافق نهایی پیدا شود.
«دیوید البرایت»، مدیر مؤسسه آمریکایی «علم و امنیت بین‌الملل» نیز در این باره گفته است که ایران در پی رسیدن به مرحله‌ای است که وقتی می‌خواهد سلاح هسته‌یی بسازد دیگر هیچ کشور نتواند آن را متوقف کند، از این‌رو باید این اجازه را از ایران گرفت
وقتی این پازلها در کنار کری‌خوانی «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا قرار می‌گیرد، پرمعنا می‌شود. کری در مقاله خود تأکید کرده است «زمان برای ایران رو به پایان است».
خطای استراتژیک دیگر غرب در این است که بر اساس لابی‌های رژیم صهیونیستی معقتد است ایران به‌دنبال سلاح هسته‌یی است

جوان ارگان بسیج ضدمردمی در مطلب دیگری ضمن دود و دمهای ضداستکباری پا به پای روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی بر ضرورت جلب اعتماد طرفهای متقابل تأکید کرده است:

جوان: خط‌ و نشان جان کری را جدی نگیرید!
. در هر حال، حرکت در مسیر منطقی بر پایه تضمین حقوق کشور در هر گونه فرایند اعتمادسازی و رفع ابهام در ماهیت برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز کشور، بایسته‌ای است که ضمن نفی هر گونه تاثیرپذیری حتی روانی از محاسبات و ارعاب آمریکا، بر قوت و ثبات قدم در این مسیر خواهد افزود.

روزنامه‌های باند رفسنجانی روحانی به‌نقل از ظریف و سایر مهره‌ها و مقامات فعلی و سابق و اسبق نظام با انواع بیانها به همتایان خود پیام «درک وضعیت خطیر» رژیم را صادر کرده، و به نیاز نظام برای آویختن به غرب تأکید اند:

اعتماد: مقاله ظریف در لوموند: ، از همتایان خود می‌خواهم که در مقابل اراده ما به کاستن از نگرانی‌های مربوط به توانمندیهای‌مان، تقاضای ما را برای رعایت حیثیت و احترام ما در نظر بگیرند.

اعتماد: پیام ظریف در یوتیوب:
ما آماده‌ایم تا گام‌های مشخصی‌برداریم تا تضمین کنیم که برنامه هسته‌یی ما همیشه صلح‌آمیز باقی خواهد ماند
دولت من متعهد است که به این بحران غیرضروری تا 29تیر پایان دهد. امیدوارم که همتایانم نیز این تعهد را داشته باشند.

اعتماد: حسین موسویان، دیپلومات پیشین ایرانی درباره مذاکرات وین و نتایج آن
وقتی ما می‌گوییم تمامی تحریمهای یک جانبه، چند جانبه و بین‌المللی باید برداشته بشود، به قاعده باید با آن کشوری مذاکره کنیم که مهم‌ترین تحریمها را در سطح کنگره‌اش تصویب کرده و آنها را در سطح فرامرزی اعمال می‌کند. ما که نمی‌توانیم با آن کشور مذاکره نکنیم، برویم با آلمان یا انگلیس یا روسیه مذاکره کنیم تا آنها درباره مصوبه‌های کنگره آمریکا تصمیم بگیرند. بنابراین این یک بحث کاملاً غیرکارشناسی است که ضرورتی ندارد ما با آمریکا مذاکره کنیم... موفقیت یا عدم موفقیت یک مسأله است، درک صحیح از ضرورت مذاکره دوجانبه با آمریکا در مورد مذاکرات هسته‌یی مسأله دیگر است. شما ممکن است یک مذاکره‌یی داشته باشید که ضرورت دارد و در آن موفق هم نشوید


وحشت خامنه‌ای از شل شدن طلسم اختناق در دانشگاهها و تداوم تخاصمات باندی در این زمینه عنوانهای مختلفی را در روزنامه‌های پنجشنبه به خود اختصاص داده است:

کیهان: رهبر معظم انقلاب: دانشگاه در اختیار کسانی باشد که عاشق پیشرفت علمی کشورند / تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی سم مهلک برای حرکت علمی کشور است

جمهوری اسلامی: خامنه‌ای: نهضت علمی کشور نباید متوقف شود / یکی از نقشه‌های اصلی دشمن متوقف کردن حرکت علمی است / تبدیل شدن دانشگاهها به باشگاههای سیاسی سمی مهلک برای حرکت علمی کشور است

کارون: استیضاح، تاوان افشای بورسیه‌های غیرقانونی

تخاصمات باندی در عرصه‌های دیگر و ناکارآمدیهای نظام مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های پنجشنبه است:

کارون: سرنوشت رئیس دولت دهم در راهروهای دادگاه: 20 پرونده مختومه نشده احمدی‌نژاد / عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: به هیچ عنوان نباید در رسیدگی به تخلفات و شکایات از احمدی‌نژاد کوتاهی کرد

کارون: زور هدفمندی هم به تورم خرداد ماه نرسید

آرمان: قائم‌مقام وزارت کشور: کنگره جبهه پایداری قانونی نیست

جهان صنعت: قیمت مسکن 22 برابر بیشتر از درآمد

رسالت: قادری: دولت از این ماه اجازه پرداخت یارانه به همه را ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01e992f1-d586-4454-b249-0a381b7a4fe4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات