728 x 90

همراه با ويلپنت93,

تلویزیون ال ث ای- فرانسه: گردهمایی سالانهٴ اصلی‌ترین نیروی اپوزیسیون در تبعید ایران

-

تلویزیون ال ث ای- فرانسه - گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت
تلویزیون ال ث ای- فرانسه - گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت
تلویزیون ال ث ای- فرانسه:
جنگ در عراق، در قلب گردهمایی بود. آنها سپاه پاسداران را متهم می‌کنند که مستقیماً در درگیریهای عراق دست دارند.

مجاهدین خلق، اصلی‌ترین نیروی اپوزیسیون در تبعید که رژیم از آنها وحشت دارد، گردهمایی سالانه خود را امسال مثل همیشه در حومه پاریس در سالن برگزار کردند...

از امروز صبح سالن داغ داغ است. ایرانیان مقیم خارج کشور که از سراسر اروپا و حتی آمریکای شمالی به این‌جا آمده‌اند در حال تمرین هستند تا یک نام را شعار بدهند: مریم. مریم رجوی، رهبر تاریخی مخالفان ایرانی لبخند بر لب دارد.

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید: یک دوران جدید آغاز می‌شود، وضعیت در عراق، ضعف دولت مالکی، نشان می‌دهد که استراتژی حکومت ایران در حال فرو ریزی است.

در پشت این خوشبینی، یک نگرانی هم وجود دارد: نگرانی از این‌که غرب تسلیم اغواگری رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران روحانی شود و هزاران مخالف کشته شده توسط رژیم ملاها را به فراموشی بسپارد.

در ویلپنت، کسی باور ندارد که آمریکاییها با رژیم ملاهای ایران آشتی خواهند کرد. یک قطعیت و یک اتحاد مقدس از شخصیتهای برجسته آمریکایی در این زمینه وجود دارد، شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی که جمهوریخواه است و همتای دموکرات او جو لیبرمن. آنها روی این موضوع توافق دارند

سناتور جوزف لیبرمن می‌گوید: من فکر می‌کنم که یک نزدیکی میان ایالات متحده و رژیم ایران هیچ معنی ندارد.

از او می‌پرسیم آیا شما سیاست باراک اوباما را تأیید می‌کنید؟

سناتور لیبرمن پاسخ می‌دهد: در مرد ایران خیر، واقعاً خیر. فکر می‌کنم مذاکرات در مورد برنامه اتمی رژیم ایران امیدهای زیادی را برانگیخت ولی هیچ چیز در ایران عوض نشده است و بیم آن دارم که به سمت یک توافق بد پیش برویم.

ژنرال جیمز کانوی فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی آمریکا می‌گوید: اگر من بخواهم امروز مشورتی به رئیس‌جمهور آمریکا بدهم، به‌عنوان یک فرمانده نیرو، به او می‌گویم: ما نیازی به رژیم ایران نداریم.

این پیام مجاهدین است. آنها می‌توانند روی حمایت شخصیتهایی مثل نخست‌وزیر سابق اسپانیا زاپاترو و یا افسران نظامی عالیرتبه آمریکایی که در عراق بوده‌اند، حساب کنند.

ژنرال داوید فیلیپس، معاون سابق ژنرال پترائوس می‌گوید: وقتی که در سال 2003 وارد عراق شدیم با مجاهدین آشنا شدم، من تصور می‌کردم آنها تروریست هستند ولی آنها به من عکس آن را نشان دادند و نشان دادند که آنها مقاومین واقعی هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8c5824e-e263-4960-8d77-c19a332404d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات