728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۵تیر ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
چشمگیر ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی اوجگیری تخاصمات باندی بین سه قوه رژیم است:

اعتماد: تذکرات فوق محرمانه به روحانی

اعتماد: سه وزیر زیر تیغ استیضاح

اعتماد: پورمحمدی: خبرهای صدا و سیما بادقت بیشتری منتشر شود

ابتکار: آیا جبهه پایداری این بارهم تن وضعیت نمی‌دهد؟ استخوانی در گلوی اصول‌گرایان

جام جم: طرح استیضاح وزیر علوم با 50 امضا

ایران: آشنا مشاور فرهنگی روحانی: حجاب با کارت زرد به وزیر درست نمی‌شود

کیهان: طرح استیضاح وزیر علوم با 50 امضا تقدیم هیأت‌رئیسه شد

کارون: سونامی استیضاح و سؤال از وزرای دولت

جمهوری اسلامی: معاون وزیر بهداشت از وجود عوامل فشار برای افزایش قیمت دارو خبر داد

آرمان: سونامی سؤال و استیضاح در بهارستان

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه با حمله به رفسنجانی و اشاره‌های آشکار به او و خانواده‌اش به بهانه دفاع از آخوند لاریجانی، اوجگیری تخاصمات در رأس نظام را به نمایش گذاشته‌اند:

کیهان: یادداشت روز: اقتدار و افتخار قوه قضاییه (یادداشت روز)
برخی در این میان می‌کوشند با پیش کشیدن مباحثی مانند آشتی، وحدت ملی، انسجام، توبه و... اقتدار لازم برای برخورد با فتنه‌گران را به چالش کشیده و قوه قضاییه را مخل و مانع تحقق این مفاهیم به ظاهر زیبا و فریبنده جلوه دهند.
برخورد علنی با متخلفان درون سیستم و اطلاع‌رسانی در این مورد، نه تنها باعث سرافکندگی دستگاه قضا نیست که موجب افزایش اقتدار و اعتماد عمومی به آن نیز می‌شود.

کیهان: اتحاد فتنه‌گران و مفسدان اقتصادی در هجمه به قوه قضاییه
یکی از روزنامه‌های همسو با کارگزاران، روز گذشته در سرمقاله خود مدعی شد: «مردم از عملکرد قوه قضاییه راضی نیستند، هر چند مسئولان این قوه همواره از عملکرد خود اعلام رضایت می‌کنند و چنان مثبت گزارش می‌دهند که گویی هیچ ایراد و اشکالی وجود ندارد».
سومین علت این هجمه گسترده نیز برخی تغییرات در روند پیگیری پرونده «م. ه» به اتهام دست داشتن در فتنه 88 و مفاسد مالی است. این تغییرات که باعث سرعت گرفتن رسیدگی به این پرونده می‌شود، باعث عصبانیت برخی‌ها شده است.

سیاست روز: مصلحت‌اندیشی جایی در قوه قضاییه ندارد
قوه قضاییه در مباحثی چون فساد – اختلاس، مورد همجمه‌های بسیار قرار گرفت که بیشتر این هجمه‌ها از ناحیه سیاسی بود به‌طوری که به نظر می‌رسید برخی از افراد نگران افشای پروند‌هایی بودند که ممکن بود مشارکت آنها در این پرونده‌ها مشخص شود

روزنامه‌های هر دو باند با اذعان به انزوای اجتماعی رژیم و نفرت عمومی مردم؛ وحشت خود را از تهدید خیزش جوانان، برملا کرده‌اند:

رسالت: پاتوق‌ها و کارکردهای خزنده
در غفلت برخی مدیران امور اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری برای ایجاد و توسعه پاتوقهای مثبت و متنوع، پاتوقهای منفی به‌صورت قارچ‌گونه، در این‌جا و آنجا شکل گرفته و افراد هم‌سوی خود را از گوشه و کنار شهر پیدا کرده و ساماندهی می‌کنند.
این کانون‌ها بعضی اوقات به مراکز قابل بهره‌برداری برای اشرار خارجی و عوامل داخلی آنان نیز تبدیل می‌شود تا در فصل فتنه‌انگیزی و ایجاد بحران، ... برای شکل‌گیری قشون اجاره‌ای خود راحت‌تر و ارزان‌تر، یارگیری کنند.

اعتماد: مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی گفت: مشکل در این زمینه عمیق‌تر از آن است که با یک قانون یا یک تقسیم کار اداری و به‌صورت دستوری از بالا به پایین حل شود
تحقیقات پیمایشی شورای فرهنگ عمومی نشان می‌دهد که در طی یک دهه گذشته وضعیت حجاب در کشور، شامل نگرش ذهنی به حجاب و واقعیت عینی آن، تا 20 درصد تغییر کرده است
این تغییرات ناشی از عوامل متعددی از جمله تغییر توازن جمعیت شهری و روستایی، ... تغییر نگرش‌های سیاسی و اجتماعی... تغییر جدی سبک زندگی و... کیفیت و تنوع مصرف فرهنگی به‌ویژه مصرف رسانه‌یی است. وی اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل بسیار مؤثردر این زمینه، تغییر گروه مرجع جوانان و تحولات تلخ در جریان اعتماد بین‌نسلی است.

سایر بحرانهای گریبانگیر نظام همراه با نتاقض گوییها به‌خصوص در مورد عراق در روزنامه‌های حکومتی دیده می‌شوند:

کیهان: انتشار فهرست باج‌خواهیهای هسته‌یی آمریکا از ایران

جمهوری اسلامی: ظریف: در مذاکرات هسته‌یی خود را ملزم به اجرای دقیق نقطه نظرات رهبری می‌دانیم
 
رسالت: کاظمی قمی سفیر سابق ایران در عراق ابهت آمریکا در عراق با تدبیر رهبری فرو ریخت

جمهوری اسلامی: افخم: ایران نیروی نظامی در عراق ندارد

کیهان: . یک هفته پیش داعش در اعلامیه‌ای، سلیمانی و سپاه‌قدس را مانع تداوم پیروزیهایش خواند؛ پیش از آن، مخالفان بشار اسد در سوریه، او و نیروهایش را عامل موفقیت دمشق دانسته بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b87001b0-5dde-4c48-8bce-ab24b00046cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات