728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

تلویزیون فاکس نیوز: هدر رفتن اقدامات آمریکا در عراق

-

جان باسی (از سردبیران وال استریت ژورنال)
جان باسی (از سردبیران وال استریت ژورنال)
تلویزیون فاکس‌ نیوز می‌گوید: 17میلیارد دلار خرج آموزش نیروهای عراقی کردیم و 4489 سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند، حاصل همه اینها در عراق چه شد؟

جان باسی (از سردبیران وال استریت ژورنال) : ما این تهدید را در سال 2002، زمانی که جمهوری خواهان سر کار بودند مطرح کردیم و می‌گفتیم آمریکا نباید وارد عراق شود. بعد به دولت دموکراتها قبل از خروج نیروهای آمریکایی از عراق هشدار دادیم باید شما نیروهای آمریکایی را در آنجا نگهدارید که این اتفاق نیفتد. بنابر‌این به هر دو دولت در آمریکا هشدار داده شده بود. مالکی قادر به تشکیل یک دولت مشترک بین شیعیان، سنیها و کردها نبوده است. ما شاهد ذوب شدن ارتش عراق در برابر شورشیان هستیم. آنها همه چیز را جا می‌گذارند. انگار ویتنام دارد تکرار می‌شود. نیروهای امنیتی در عقب‌نشینی برق آسای خود همه تسلیحات و انبارهای مهمات را برای شورشیان بر جا می‌گذارند.

فاکس نیوز: چقدر ما به نیروهای امنیتی در عراق کمک کردیم. ما به آنها تسلیحات دادیم، تانک دادیم، زرهپوش دادیم، مهمات دادیم، آموزش دادیم. آنها همه چیز را ول کردند و رفتند. آنها لباسهای شخصی اشان را پوشیدند و به خانه پیش بابا ننه‌هاشان رفتند. یا پیش زن و بچه‌هاشان.

جان باسی: فکر می‌کنم تهدید در منطقه بسیار بالا رفته است. آمریکا ظاهراً تصمیم خودش را گرفته و خواهان برگشتن به این جنگ نیست. در الانبار به شورشیان اجازه می‌دهند که از منطقه‌شان استفاده کنند چرا که احساس طرد شدن توسط دولت مالکی در بغداد می‌کنند. آنها می‌گویند حالا که نمی‌گذارید ما وارد دولت شویم پس با شما خواهیم جنگید. این حرف آخر در رابطه با دولت مالکی می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/266ce6f1-70be-4fbf-aded-ff25c133b2bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات