728 x 90

بحران سياسي عراق,اعتراضات در عراق,اخبار عراق,

تلویزیون الجزیره: افراد مسلح ۴جبهه را به سوی بغداد باز کردند

-

تلویزیون الجزیره
تلویزیون الجزیره
تلویزیون الجزیره: در مجموع افراد مسلح چهار جبهه را برای نبرد به‌سمت بغداد باز کردند
در استان الانبار غرب عراق، فلوجه درگذشته و الآن تحت کنترل کامل افراد مسلح بوده و هست. (افراد مسلح) بر مناطق دیگر استان مانند گرمه در شمال فلوجه و منطقه صقلاویه در شمال غربی فلوجه کنترل دارند. همچنین مناطق دیگری مانند کبیسه و شهرستان قائم واقع در مرز عراق و سوریه تحت کنترل افراد مسلح است.
در استان نینوا، ارتش عراق در موصل مرکز استان نینوا ظرف چند ساعت فروپاشید و افراد مسلح شهر را به کنترل خود در آورند و سلاحهای ارتش شامل تانکها و خودروهای مختلف نظامی را به تصرف خود درآوردند. مناطق دیگر استان نینوا که از کنترل دولت خارج شدند بیشتر آن در ربیعه است که به مناطق وسیعی گسترش پیدا می‌کند تا به مرزهای سوریه در غرب امتداد پیدا می‌کند. همچنین افراد مسلح شهرستان تلعفر را به کنترل درآوردند.
در استان صلاح‌الدین- بعد از حوادث موصل افراد مسلح به‌سمت صلاح‌الدین در شمال بغداد پیشروی کردند و شهرهای مختلف را یکی بعد از دیگری به کنترل درآوردند. . اما تکریت تحت کنترل کامل افراد مسلح هست. افراد مسلح شهرهای دیگر این استان شامل شرقاط و سلیمان بک و الدور و ضلوعیه و یثرب والاصحاقی نزدیک‌ترین شهر از طرف شما به بغداد هست را تحت کنترل دارند.
استان دیگر که ارتش عراق از آن عقب‌نشینی کرده است استان تامیم و مرکز آن شهر کرکوک است، افراد مسلح شهر حویجه واقع در جنوب غربی کرکوک را به کنترل درآوردند و در استان دیالی افراد مسلح تا الآن بخشهایی از مناطق این استان را به کنترل درآوردند از جمله شمال شرق شهرستان مقدادیه و در قسمت غرب دیالی بخش (بخش) عظیم در 128 کیلومتری شمال بغداد واقع است که افراد مسلح آنجا را بعد از چند روز نبرد به تصرف خود درآوردند
در مجموع افراد مسلح چهار جبهه را برای نبرد به‌سمت بغداد باز کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb11a65b-417b-405b-81cb-169f77262c0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات