728 x 90

با درود به عشق‌های فروزان و شعله‌ور آزادی

عشق های فروزان آزادی ایران
عشق های فروزان آزادی ایران
با درود به عشق‌های فروزان و شعله‌ور آزادی
صدیقه مجاوری و ندا حسنی
و 23 قهرمان دیگر در 10 کشور جهان
17ژوئن، سالروز حمله غول‌آسای پلیس و اطلاعات فرانسه به اقامتگاه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در مقر دبیرخانه شورای ملی مقاومت در اورسوراواز است.
يازده سال پيش رژيم آخوندي سرمست از امتيازات ناشي از اشغال عراق و زد و بندهاي ميلياردي با قدرتهاي جهان، در اين اشتباه محاسبه فاحش به‌سر مي‌برد که کار مقاومت ايران با بمباران مراکزش درعراق، پرونده‌سازي شوم 17ژوئن و قرار دادنش در ليستهاي اتحادية اروپا و آمريکا، به پايان رسيده و مي?تواند آن را نابود کند و از ادامة رويارويي با آن و خطري که تماميتش را تهديد مي‌کند، بگريزد. از اين رو توطئه عليه رئيس جمهور برگزيده مقاومت از طريق زد و بند با دولت وقت فرانسه و صرف هزينه هاي ميلياردي شکل گرفت.
در روز 17ژوئن سال2003 (1382)، در یک لشگرکشی زمینی که در تاریخ 30سال گذشته فرانسه بی‌سابقه بود، 16 سرویس فرانسوی با 1380 مأمور پلیس، همراه با انبوه مأموران اطلاعات، 13 خانهٴ پناهندگان سیاسی و خانواده‌های مقاومت ایران را مورد حمله قرار دادند و 165نفر از اعضای مقاومت و مجاهدین را دستگیر کردند. این حمله که مجاهدین و فعالان مقاومت ایران آن را یک کودتای استعماری می‌نامند بی‌درنگ با موجی از محکومیت و انزجار بین‌المللی روبه‌رو گردید. از طرف دیگر، طی مدت کوتاهی یک جنبش گسترده جهانی برای درهم شکستن این توطئه رسوا شکل گرفت. ایرانیان شریف و آزاده در اعتراض به این اقدام از کشورهای مختلف اروپا و حتی از آمریکا و کانادا، سر از پا نشناخته به اورسور اواز شتافتند و در مقابل اقامتگاه رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت ایران متحصن شدند. آنها در اعتراض به بازداشت خانم مریم رجوی اعتصاب‌غذای نامحدودی را آغاز کردند. در 20 کشور دیگر جهان نیز صدها تن از هموطنانمان با تجمع در مقابل سفارتها و کنسولگریهای فرانسه در شهرهای مختلف جهان، مانند واشینگتن، لندن، برلین و استکهلم دست به اعتصاب‌غذا زدند و خواهان آزادی فوری خانم مریم رجوی شدند. همچنین در خاک میهن اسیرمان و در زیر سایه سنگین سرکوب و اختناق، خانواده‌های مجاهدین که توسط جوانان دلیر و دانشجویان انقلابی پیشتاز حمایت می‌شدند، جنبش تحسین برانگیزی را در اعتراض به توطئه دستگیری رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به پیش بردند. تجمعات و حرکت‌های اعتراضی هواداران مقاومت، از جمله در تهران، اصفهان، اهواز و شیراز، بارها با یورش وحشیانهٴ نیروی انتظامی روبه‌رو گردید. به فاصله کوتاهی موج اعتراضات بین‌المللی علیه بازداشت خانم رجوی ابعاد جدیدی به خود گرفت و بسیاری از نمایندگان پارلمان در اروپا، شماری از اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا و شخصیتهای سیاسی و حقوق‌بشری خواستار آزادی فوری رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت ایران شدند. سرانجام پس از دو هفته کارزار بزرگ جهانی و شکل گرفتن یک همبستگی گسترده جهانی، توطئه آخوندها و کودتای مزبور شکست خورد و دادگاه در روز 2 ژوئیه به آزادی خانم مریم رجوی رأی داد. رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران، ظهر 12 تیر، در میان استقبال پرشور و وصف ناپذیر هموطنانمان پیروزمندانه به اقامتگاه خود در اورسوراواز بازگشت.
امروز در يازدهمين سالگرد آن توطئة خطير که با زد و بند دو دولت و هزينه‌هاي ميلياردي، براي نابودي نهايي نيروي رزمندة ضدولايت فقيه تدارک ديده شده بود، شاهد حضور هرچه قدرتمندتر، سرفرازتر و بالنده?تر نسلي هستيم که با قدرت برآمده از انقلاب رهاييبخش مريم و به يمن کارزار جهاني و بي وقفة پشتيبانان و حاميان مقاومت ايران بر همة توطئه‌ها پيروز شده است
دشمن دچار شقه مرگبار دروني و رسوايي جهاني به خاطر جنايات ضد بشري است و در باتلاق زهر اتمي دست و پا مي زند. درمقابل، جنبش مقاومت به رغم سلسله توطئه ها وجنايات دشمن درسال 92 عليه يگانه آلترناتيو دموکراتيک و حملات موشکي و جنايت بزرگ عليه بشريت و قتل عام وحشيانه 52قهرمان اشرفي، گسترده تر، شکوفاتر، قدرتمندتر و مستحکم تر ازهميشه در برابرش ايستاده است. مقاومتي که آخوندها آن را تهديد مبرم سرنگوني نظام مي بينند و از ولي فقيه ارتجاع تا ديگر سران رژيم زهر خورده روزي نيست که ازکابوس اعتلا و اقتدار مجاهدين ومقاومت ايران زوزه سرندهند.
بيچاره شب پرستان نميدانستند، که از همان روز کودتاي 17ژوئن،که خورشيد را به اسارت مي بردند، آفتاب حقيقت و عدالت و آفتاب آزادي مردم ايران، درتدارک طلوعهاي درخشان ديگراست ومي رود تا مشروعيت و اصالت و نيروي جبرشکن خود را در نبرد با تاريکي هر روز بيشتر از پيش به اثبات برساند.
پس سلام بر صديقه مجاوري و ندا حسني و بر زنده شهيداني همچون مرضيه، و محمد، و نادر ، و هادي و محسن و حميد و علي و حشمت و ديگر يارانشان در خارج و داخل ايران که وجود خود را به شمعهاي فروزان آزادي و مشعل هاي جاودان مقاومت و تاريخ اين ميهن تبديل کردند.
سلام بر ذبح عظيم ملت ايران در آستان فرشته آزادي که خلق اسيرمان از يکصد سال پيش، سر به پايش نهاده است.
دستگيري رئيس جمهور برگزيده مقاومت هر چند بالاترين درد و رنج دوران را براي مجاهدين و مقاومت ايران را در سراسر جهان را بهمراه داشت، اما بالاترين پيام مقاومت و ايستادگي را در داخل ميهن اشغال شده ، به ميان مردم و جوانان دلير اين ميهن برد.
هفده روز بعد وقتي رئيس جمهور برگزيده مقاومت از زندان آزاد شد، مسعود رجوي اين لحظه را از شکوهمندترين لحظه هاي تاريخ مقاومت مردم ايران توصيف کرد. لحظه اي که تار و پود ، بود و نبود و عطش سوزان ايران و ايراني براي آزاد‌ي را در انظار جهانيان به نمايش گذاشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41b19f42-a5a4-4c62-95a5-60e7ce65b628"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات