728 x 90

اعدام غلامرضا خسروي,

نسرین ستوده: اعدام غلامرضا خسروی واکنش رژیم ایران به اعتراضات مردمی به حمله به زندانیان سیاسی

-

نسرین ستوده حقوق‌دان و وکیل دادگستری
نسرین ستوده حقوق‌دان و وکیل دادگستری
نسرین ستوده حقوق‌دان، وکیل دادگستری که مدت 3سال در زندانهای رژیم آخوندی به‌سر می‌برد و برنده جایزه ساخاروف اعدام غلامرضا خسروی را واکنش رژیم ایران «در قبال اعتراضات مردمی به حمله به بند زندانیان سیاسی» در اوین دانست.
وی گفت: «دور جدیدی از حملات قضایی علیه فعالان مدنی و سیاسی آغاز شده است. یورش بی‌رحمانه به بند 350، احضار و بازداشت فعالان مدنی و خبرنگاران، اعدام غلامرضا خسروی یکی از زندانیان سیاسی که در میان اعتراضات گسترده فعالان حقوق‌بشر در داخل و صحنهٴ بین‌المللی به‌وقوع پیوست، همگی نمونه‌های عینی این یورش قضایی است.
فضای توأم با رعب و وحشتی که از چند روز پیش بر این زندانی و خانواده‌اش حاکم شده بود، حکایت از آن دارد که این اعدام جز یک قدرت‌نمایی محض در قبال اعتراضات مردمی به حمله به بند زندانیان سیاسی نبوده است.
به‌ویژه آن‌که همهٴ اخبار حاکی از آن است که غلام‌رضا خسروی یکی از معترضان مؤثر در ضرب و شتم زندانیان سیاسی در تاریخ 28 فروردین بوده است.
مع‌هذا ضمن تأکید بر خاتمه‌دادن به فشارهای قضایی علیه فعالان و رسیدگی به ضرب و شتم بی‌رحمانهٴ زندانیان سیاسی که به مثابهٴ گروگانهای شخصی به‌حساب می‌آیند، خواسته خود را مبنی بر لغو کامل کلیة احکام اعدام و به‌ویژه اعدام‌های سیاسی اعلام می‌دارم تا زمینهٴ چنین انتقام‌جویی‌های شخصی فراهم نشود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca008f45-dd0c-4111-923f-2102c0c29e8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات