728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

عملیات رزمندگان سوریه در حمص

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
رزمندگان در حمص شمالی، توانستند به نیروهای اسد ضربه بزنند و با به هلاکت رساندن بیش از 30تن از آنها شهر ”ام شرشوح“ را به‌طور کامل به تصرف در بیاورند

تلویزیون اورینت:

فعالان از شمال شهر مقاوم حمص خبر می‌دهند، رزمندگان این شهر منطقه «ام شرشوح» را بعد از درگیریهای گسترده‌یی که در این منطقه به‌وقوع پیوست به‌طور کامل تحت کنترل خود درآوردند. حداقل بیست تن از نیروهای اسد طی این درگیریها کشته شدند.

این عملیات شش روز بعد از همبستگی تمامی نیروها انجام گرفت. این نیروها طی بیانیه‌یی هم قسم شدند که با تمامی‌توان علیه دیکتاتور بجنگند و لحظه‌ای آرام نداشته باشند. در اولین گام، رزمندگان توانستند منطقه‌ام شرشوح را آزاد کنند، این عملیات در حالی انجام شد که رژیم اسد با شلیک موشک و آتش تانک، قصد داشت رزمندگان را متوقف کند. آزاد شدن این منطقه توسط رزمندگان، راه پیشتیبانی نیروهای اسد را در مناطق مجاور مسدود می‌کند و از قدرت حملات توپخانه‌ای اسد کم می‌کند و بعضی از شهرها مانند «کفر نان» دیگر در برد توپخانه‌ی اسد قرار ندارند.

این منطقه دارای اهمیت استرتژیک است چرا که راه نفوذ رزمندگان به دیگر مناطق مجاور را هموار می‌کند. در این منطقه قلعه‌ای وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌شود تمام تحرکات نیروهای اسد را زیر نظر داشت.

در این عملیات حداقل 30تن از نیروهای اسد کشته و خسارات مالی فراوانی به آنها وارد آمد. دهها تن از نیروهای اسد در این عملیات مجبور به فرار و ترک منطقه شدند.

از زمانی که اتاق عملیات رزمندگان تصمیم به فتح این منطقه گرفت، رزمندگان با مایه‌گذاری توانستند در یک روز نبرد به اهداف تعیین شده برسند.

بعد از این شکست رژیم اسد بار دیگر دست به بمباران مناطق مختلف این شهر با انواع موشک و بمبهای بشکه‌ای و خوشه‌ای زد. تعدادی از ساکنان منطقه در اثر این حملات کشته و مجروح شدند و تعداد زیادی منازل مسکونی ویران شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81de96ce-606d-45b9-b88a-ab1725ea9e96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات