728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

درعا دری به سوی پیروزی در سوریه

-

تظاهرات مردم سوریه در درعا
تظاهرات مردم سوریه در درعا
«درعا دری به سوی پیروزیهای آینده» نام تظاهرات سراسری این هفته مردم سوریه بود. علت این نامگذاری مردمی، پیروزیهای پی‌درپی است که رزمندگان طی هفته‌های گذشته در این استان به دست آورده‌اند و توانسته‌اند از این طریق خود را به نزدیکی جنوب دمشق برسانند.

رزمندگان در تمامی شهرهای استان درعا، چنان تهاجماتی را انجام دادند که برای دشمن هیچ راهی به غیر از تسلیم و عقب‌نشینی باقی نگذاشتند. به همین خاطر قیام‌کنندگان در سراسر سوریه اسم «درعا دری به سوی پیروزی» را برای تظاهرات مردمی این هفته انتخاب کردند.

در تمامی نبردهایی که در شهرهای این استان به‌وقوع پیوست، رزمندگان پیروزمند بیرون آمدند و نیروهای اسد متحمل خسارات زیادی شدند. این پیروزیها از سمت غرب بسیار چشمگیر بود به‌طوری که طی یک سلسله عملیات طراحی شده، ظرف چند روز، مراکز استرتژیک «تل الجموع، تل الجابیه و تل الحوران» به تصرف رزمندگان درآمد. این پیشرویها از سمت شهر نوا نیز گسترش داشت. رژیم اسد تمامی امکانات خود را در این منطقه به‌کار گرفته بود، اما رزمندگان با اتحاد عمل و جان فشانی تمامی تلاشهای دشمن را به شکست کشاندند و توانستند ضمن پیشروی در مناطق قنیطره خود را به جنوب پایتخت نزدیک کنند. نظام اسد که از طراحی رزمندگان با خبر شده بود سعی کرد از سمت شهر نوا برای مقابله اقدام کند و درگیریها را به سمت غرب بکشاند که رزمندگان در این سلسله عملیات نیز با پیروزی بیرون آمدند. آنان در حال حاضر مواضع خود را از جنوب غربی تا دروازه‌های دمشق جلو کشیده‌اند.

این استان به‌خاطر هم جواری با دمشق و هم‌مرز بودن با اردن، دارای اهمیت بسیار زیادی است، به‌خاطر همین نظام اسد بیشترین پادگانها و انبارهای سلاح برای حفظ پایتخت و مرز را در این منطقه قرار داده است. تحلیلگران نظامی می‌گویند ممکن است رزمندگان قصد داشته باشند از این استان پلی برای فتح دمشق بسازند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/058bcb06-e559-4675-88ad-9aa4e69d0792"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات