728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

یک قربانی سلاحهای شیمیایی: مردم سوریه تسلیم نمی‌شوند

-

 -
-
تلویزیون الجزیره:
همه می‌خواهند ما تسلیم شویم. اما ما تا سوریه را آزاد نکنیم تسلیم نخواهیم شد. باز هم قربانی می‌دهیم و باز هم فداکاری می‌کنیم اما حاضر به تسلیم نیستیم. این سخنان یک جوان سوری است که خودش هدف سلاحهای شیمیایی اسد قرار گرفته است.

اسم من غسی زکریا است. 27سال دارم و دو ماه پیش موفق شدم که به آمریکا بیایم. من اهل شهری در غرب دمشق هستم. من 21 اوت سال گذشته در معرض حمله شیمیایی رژیم اسد با گاز سارین قرار گرفتم. قلب من برای 3دقیقه از کار افتاد و توانایی تنفسم را از دست داده بودم. احساس می‌کردم که سینه‌ام آتش گرفته. چشمانم به‌شدت می‌سوختند و بسیار دردناک بود. احساس می‌کردم که یک نفر با چاقو سینه‌ام را پاره کرده است. من همیشه برای بیان احساساتم از مناظری که شاهد آنها بودم از کشته شدن زنان و کودکان و افراد مسن که بر روی زمین افتاده و خفه می‌شدند بدون این‌که یک قطره خون از کسی ریخته شود از اصطلاح «روز قیامت» استفاده می‌کنم.
 
 

من 5روز بعد باید خودم را جمع‌وجور می‌کردم تا با استفاده از تخصصم در زبان انگلیسی تیم سازمان ملل را به محل حادثه راهنمایی کنم. مردم وقتی شنیدند که عواقبی به‌خاطر استفاده از سلاحهای شیمیایی متوجه رژیم اسد خواهد بود امیدوار شده بودند. اما وقتی هیچ اتفاقی نیافتاد آنها بسیار دلسرد و از جامعه جهانی منزجر شدند. من موفق شدم از طریق مرز به لبنان رفته واز طریق فرودگاه بیروت که توسط حزب‌الله کنترل می‌شود خودم را به آمریکا برسانم و این بیشتر شبیه به یک معجزه بود.
 
 

در حال حاضر من اقدام به یک تور مسافرتی به دانشگاههای مختلف در آمریکا کرده‌ام و با سیاستمداران ملاقات می‌کنم. بعد از سه سال فداکاری که بسیاری جان خود را از دست دادند تا یک سوریه آزاد داشته باشیم فکر می‌کنم که مستحق حمایت از جانب آمریکا هستیم. رژیم اسد می‌خواهد که ما دست برداریم و تسلیم شویم. حتی برخی اوقات جامعه جهانی و یا حداقل برخی از کشورها نیز می‌خواهند که ما تسلیم شویم و برگردیم و یک خدمتکار وفادار به رژیم اسد باشیم، ولی ما تسلیم نخواهیم شد و ما به قربانی دادن و و فدا کردن ادامه می‌دهیم تا این‌که به هدفمان که برقراری یک سوریه آزاد است برسیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f76274d8-1973-4ee8-834e-8131374314b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات