728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار سوريه,بهار عربی,

ضربات رزمندگان سوریه به نیروهای اسد در حما

-

درگیریهای رزمندگان سوریه
درگیریهای رزمندگان سوریه
رزمندگان مستقر در حما تلاشهای رژیم اسد را برای پیشروی در این منطقه سد کردند، حداقل 100تن از آنان را کشتند و تعدادی تانک و زرهی را منهدم ساختند.

تلویزیون اورینت:

از شهر حما و منطقه مورک خبر می‌رسد، رژیم اسد یک تیپ کامل را برای تسخیر این شهر و منطقه خان شیخون و ادلب که اکثر این مناطق در دست رزمندگان است، گسیل کرده است. طبق گزارشهای رسیده رزمندگان در درگیری با این نیروها در اطراف شهر مورک، تلفات فراوانی را به آنان وارد کردند. در جریان این درگیریها حداقل 100تن از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند، 7 تانک و زرهی و ادوات دیگر این تیپ منهدم شد و رزمندگان تلاش آنها را برای وارد شدن به این شهر به شکست کشاندند.

دشمن قصد داشت با وارد شدن به شهر مورک، اتوبان بین‌المللی این شهر را تصرف کند تا از طریق آن بتواند خود را به شهر خان شیخون برساند. اما تمامی این تلاشها با بر جای گذاشتن خسارات جانی و تسلیحاتی زیاد به نتیجه‌یی نرسید.

یک رزمنده: این تیپ با تسلیحات بسیار زیاد قصد داشت از سمت شرقی وارد شهر مورک شود، اتاق عملیات رزمندگان بلافاصله بعد از متوجه شدن از قصد و تحرک دشمن، با دادن آماده‌باش و طرح دفاعی، برای رویارویی با نیروهای تا دندان مسلح نظام، بسیج شدند و توانستند به لطف خدا، در این درگیریها تعداد زیادی از آنها را به هلاکت برسانند و در همان قدم اول 4تانک آنان را به همراه دیگر ادوات جنگی به آتش بکشند.

عملیات رزمندگان چنان توفانی به‌پا کرد که بیشتر از چند ساعت طول نکشید که این تیپ مجبور شد به مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کند.

یک رزمنده: نظام اسد قصد داشت با هجوم به این شهر و تصرف آن راه نفس نیروهای خودش را مخصوصاً در پادگان خزانات که در اطراف شهر خان شیخون قرار دارد باز کند، الحمدالله تمام تلاشها و نقشه‌هایش با مقاومتی که مجاهدان نشان دادند، شکست خورد و اگر این بار با نیروهای بیشتری اقدام به تکرار این تلاشها بکند، شکست بزرگتری خواهد خورد

رژیم اسد هر چه در توان داشت را برای بیرون آوردن نیروهایش از محاصره در شهر مورک به‌کار گرفت، اما رزمندگان می‌گویند، ما استوار ایستاده‌ایم و برای حملات احتمالی دیگر حتی شدیدتر از این آماده‌ایم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b40948e0-0628-4644-855e-decb957e61ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات