728 x 90

انتخابات عراق,اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخ

کنفرانس مطبوعاتی لیست المواطن به رهبری عمار حکیم: اعتراض به تقلب در انتخابات حکومت مالکی

-

عمار حکیم
عمار حکیم
لیست المواطن به رهبری عمار حکیم با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی به تقلب گسترده حکومت مالکی در انتخابات عراق اعتراض کرد:
بلیغ ابوکلل، سخنگوی المواطن: ... با اعلام نتایج انتخابات در امروز بر خودمان واجب می‌دانیم که مجموعه از نکات را ثبت کنیم، اینهم به‌خاطر احساس مسئولیت ما برای روشن کردن افکار عمومی به ثبت رساندن حقایق و استفاده از تجربه می‌باشد، این نکات عبارتند از:
1- از حاکمیت و اموال عمومی برای تبلیغات انتخاباتی و برای جمع‌آوری رأی به‌صورت مفرطی استفاده شد و تعداد زیادی از قطعات زمین بین شهروندان توزیع شد و قولهای زیادی برای استخدام دولتی از سوی کاندیداهایی صاحب نفوذ در حاکمیت داده شد و همچنین توزیع اموال زیاد تحت عناوین مختلف. که برخی از آنها را رسانه‌ها منتشر کردند که اینها نقض صریح قانون محسوب می‌شود و مفروض بود که کمیساریای مستقل انتخابات اقدامات قانونی در قبال تمامی این نقضها اتخاذ می‌کرد.

2- صبح روز اول می‌2014 ناظران تعداد نه چندان کمی ورقهای رأی سالم امضا شده به سود ائتلاف مواطن را رویت کردند که در نزدیکی برخی از مراکز رأی‌گیری انداخته شده بود، که به‌طور ملموس و برنامه‌ریزی شده به تقلب در انتخابات اشاره دارد به‌نحوی که به کمیساریای انتخابات شکایت رسمی نیز کردیم ولی پاسخی به آن داده نشد و توضیحی نیز در مورد این پدیده داده نشد و به ملغی کردن صندوق اکتفا شد.

3- در نتیجه مطابقت بین دو فرم 802 و 804، یک اختلاف بزرگی را بین ارقام آنها مشاهده کردیم به‌نحوی که نشان می‌داد که عدم تطابق با مجموع صحیح آرای کاندیداها و آرای جریانهای وجود داشت که به‌روشنی بیانگر تغییر در نتایج انتخابات بود...

4- ناظران تعدادی از کیسه‌ها و ظروف حفاظت‌شده و قفلهای سری را در نزدیکی مرکز شمارش آرای شماره دو در کرخ و رصافه مشاهده کردند که باز بود و قفلها شکسته بود در حالیکه این صندوقها جزو موارد حساسی بود که بایستی در مرحله دوم شمارش آرا باز می‌شد. که به‌روشنی بیانگر تقلب بود که از آن فیلم ویدئویی داریم و شکایت هم کردیم ولی هیچ پاسخ رسمی نگرفتیم.

5 - ناظران افسرانی را از امنیت ملی ثبت کردند که به‌نام ناظران انتخابات، در حین رأی‌گیری، در داخل مراکز رأی‌گیری بودند و حتی در زمان شمارش آرا نیز در مراکز بودند و این نقض قانونی واضحی می‌باشد که عکسهای آن نیز موجود است...

6- کمیساریا بعدازظهر روز انتخابات اعلام کرد که نسبت رأی‌گیری تا ظهر همان روز به 36 درصد رسیده است ولی بعد اعلام کرد که نسبت رأی‌گیری به 62 درصد رسیده است، ناظران ما و ناظران سایر فراکسیونهای دیگر توافق نظر دارند که هیچ‌گونه افزایشی در نسبت شرکت کنندگان در انتخابات ملاحظه نکرده‌اند. امری که باعث نگرانی پیرامون افزایش رأی‌گیری می‌شود، پس این افزایش در نسبت رأی‌دهندگان کجا رفته است...

7- روز انتخابات در بغداد منع تردد اعلام شد که باعث شد برخی از مراقبین در مراکز رأی‌گیری از سوی نیروهای امنیتی، در معرض اخراج با زور قرار گرفتند، در این زمینه شکایت کردیم ولی جوابی دریافت نکردیم.

8 - کمیساریا نتایج انتخابات نسبت رأی‌گیری مثلاً در نجف اشرف را اعلام کرده بود که بیشتر از 80 درصد از کسانی است که کارت گرفته بودند که با یک محاسبه ریاضی ساده وقت لازم برای رأی دادن هر شهروند، که سه دقیقه است، مشخص می‌شود که در این فاصله نمی‌توان این تعداد رأی داد، که این بیانگر این است که تفاوت زیادی وجود دارد که نزدیک 150هزار رأی می‌باشد... این هم فقط در نجف اشرف نبوده بلکه در سایر استانها نیز همین وضعیت وجود داشت.

9- به‌صورت گسترده شاهد بالا رفتن رأی‌گیری به سود لیست انتخاباتی معینی در ایستگاههای شماره صفر در اغلب مراکز رأی‌گیری و با نسبت بسیار بالا بودیم که این ایستگاهها به رأی دادن کارمندان ایستگاه اختصاص داشت که بیانگر غالب شدن تمایل سیاسی مشخصی بر آنها بوده است.

10- بارها از کمیساریا چه ما و چه لیستهای دیگر خواستار شدیم که برنامه طراحی شده الکترونیک برای به‌منظور وارد کردن فرمها در دفتر مرکزی، را بما بدهند، تا از آن مطلع و از معادلاتش مطمئن شویم، این درخواست چندین هفته قبل از موعد انتخابات بوده ولی به‌رغم وعده‌یی مستمری که دادند هیچ‌گاه انجام نشد.

11- ما شهادتهای شخصی و دلائلی داریم که بیانگر تقلب گسترده می‌باشد که در حال ارزیابی و تدقیق آن هستیم و وقتی مطمئن شدیم اعلام می‌کنیم.

12- باید تأکید کنیم که دلایل زیادی وجود دارد که روند انتخابات را مورد تردید قرار می‌دهد از اخراج تعدادی از حذف برخی از کاندیداها تا گذاشتن شرایطی که قرار نبوده، برای کاندیداهای برخی از لیستها با ارائه امتیازات و تهدیدها و فشار بر روی کمیساریا و شورای کمیساریا جهت جدا کردن کاندیدا از لیست خودش ما بر اساس تمامی این ملاحظات و پدیده‌های خطرناک را که در پروسه انتخابات در تمامی مراحل انتخابات بوده است، از کمیساریای مستقل انتخابات می‌خواهیم که یک ابتکارعمل سریع برای دادن توضیحات قانع‌کننده حول این مسأله داده و اقدامات قانونی در قبال این مسأله اتخاذ کند، و اینرا از مسئولیتهای قانونی و ملی می‌دانیم... . و ما و سایر جریانهای تفسیر کمیساریا در مورد این پدیده‌ها و نقضهای خطرناک را پیگیری و موضع خودمان را مشخص خواهیم کرد. والسلام علیکم

الآن اسناد و دلائل را یکی یکی نشان می‌دهیم تا صحت حرفهایمان مشخص باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64f854f9-28eb-47b4-9dca-4609e58bfc61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات