728 x 90

اخبار کارگری,اعتراض بازاریان,اخبار دانشجویی,

روی «اعتراض» کلیک کنید!

-

اعتراضات در شهرهای مختلف ایران
اعتراضات در شهرهای مختلف ایران
لطفاً نشانگر کامپیوتان را در پایین همین صفحه سایت، روی محور اعتراض ببرید و کلیک کنید! خواهید دید که تنها طی یک هفته گذشته یعنی از روز 23 تا 29اردیبهشت، 49 حرکت اعتراضی در شهرهای مختلف میهن را می‌توانید در زیر مجموعه تیترهای آن ببینید. 7 حرکت اعتراضی در روز. البته به‌دلیل حاکمیت سانسور و اختناق، این فقط بخش کوچکی از حرکتهای اعتراضی است که ما از آنها آگاهی یافته‌ایم؛ تعداد بسیار زیادی از اعتراضات مردمی امکان انعکاس پیدا نمی‌کنند.

در این بررسی که رویدادهای اعتراضی یک هفته را در برمی‌گیرد، حرکتهای اعتراضی زندانیان سیاسی و اعتصاب‌غذا در زندانها وارد نشده چرا که این خود شایان یک گزارش مستقل دیگر است.

در این بررسی، کارگران به جان آمده با 15 حرکت اعتراضی بیشترین حرکت اعتراضی را داشته‌اند که عمده آنها در اعتراض به نپرداختن دستمزدها و تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج از کار بوده است.

5 مورد اعتراض و اعتصاب رانندگان تاکسیها و کامیونها به‌دلیل گرانی سوخت و اضافه نشدن به کرایه‌ها متناسب با افزایش قیمت سوخت.

دانشجویان دانشگاهها با 9 حرکت اعتراضی به‌طور عمده علیه کیفیت نازل خدمات،

کشاورزان محروم با 9 حرکت اعتراضی به‌دلیل پایین بودن قیمت خرید محصولاتشان توسط ارگانهای حکومتی، بی‌آبی، کمبود کود و نهاده‌های کشاورزی،

8 مورد اعتراضات مردمی ثبت شد به‌دلیل گرانی، علیه چپاولگری مسکن مهر، غصب زمینهایشان توسط ارگانهای حکومتی و کمبودهای خدماتی نظیر آب و برق در شهرهای مختلف.

در این هفته، دو مورد درگیری جوانان با نیروی سرکوبگر انتظامی به‌دلیل تحمیلات ارتجاعی در مورد حجاب و پوشش ثبت شده و یک مورد حمله به دادستان رژیم در خرمشهر با تفنگ ساچمه‌ای.

شدت گرفتن رویارویی مردم با رژیم آخوندی و افزایش به‌کارگیری روشهای قهرآمیز از ویژگیهای برجستهٴ این دور از اعتراضات مردمی است. از جمله کشاورزان شهر سامان به‌صورت کفن پوش به خیابان آمدند، در برخی نقاط کشور، کشاورزان با حمله به فرمانداری محصولات خود را به وسط خیابان ریختند. جمعی از کارگران خمشگین راه‌آهن اندیمشک در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود به خانه رئیس اداره راه‌آهن اندیمشک حمله کردند و نگهبان این خانه را که با آنها درگیر شده بود گوشمالی دادند. کارگران سنندج برای آزادی زندانیان سیاسی کارگر تظاهرات اعتراضی برپا کردند و درگیریهای جوانان با نیروی سرکوبگر انتظامی در ورزشگاهها و خیابانها، همه بیانگر این است که همزمان با نفوذ زهر اتمی در جسم و جان فاشیسم مذهبی حاکم بر میهنمان و عمیق شدن شقه و شکاف در رأس حاکمیت آخوندی، مردم از هر فرصتی برای رویارویی با نظام پوسیده ولایت‌فقیه استفاده می‌کنند و خطر ”انفجار اجتماعی“ که پیوسته سرکردگان رژیم نسبت به آن هشدار می‌دهند چشم‌انداز نزدیک یافته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fe30d2f-6136-4480-a6ac-814a0450568f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات