728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

بزرگترین تیپ رژیم اسد در آستانه فروپاشی

-

 -
-
رزمندگان ارتش آزادی سوریه در چارچوب عملیات در هم شکستن محاصره شهر نوا و در ادامه تهاجمات سنگین و سلسله پیروزیهای خود، بخش اعظم تیپ 61 را به کنترل خود درآوردند.

تلویزیون العربیه

تیپ 61 یکی از بزرگترین تیپهای اسد در سوریه می‌باشد، تیپ بزرگ با توانمندی نظامی بالا که در مساحت بزرگی در حومه غربی حوران و حومه قنیطره گسترش پیدا کرده است
اسم این تیپ در اذهان مردم حوران یادآور حملات به اغلب روستاهای قنیطره در جریان اشغال این شهر است، به‌خاطر همین یکی از اهداف اصلی رزمندگان حوران درهم کوبیدن این تیپ است.

یک افسر ارتش آزادی: از اول نبردها انقلابیون اقدام به دیدبانی تیپ 61 کردند که در واقع یکی از بزرگترین تیپها است و منطقه قنیطره و درعا را تحت کنترل خود دارد، انقلابیون دست به یک کار استراتژیک زدند، آنها اول مناطق دور فرماندهی تیپ را به کنترل خود درآوردند که به آنها امکان پیشروی به سمت فرماندهی را داد.

انقلابیون بخش اعظم تیپ را به کنترل خود درآوردند و سپس با زدن گردانهای اطراف آن توانستند در نهایت مقر فرماندهی تیپ را تسخیر کنند.
یک افسر ارتش آزادی: وجود این پایگاه برای رزمندگان باعث ناراحتی بود چون این تیپ اغلب مناطق مسکونی در حومه غربی استان درعا و قنیطره و تمام روستاها و شهرهای آن را بمباران می‌کرد. از شروع سال 2013 انقلابیون با همه گردانها در یک کار مشترک و نبردی قوی علیه این تیپ اقدام کردند، الحمدالله الآن در ماه پنجم 2014 هستیم از این تیپ چیزی جزء 15% نیرو نمانده است،
از تیپ 61 جزء گردان تانک در شیخ سعد و تل جموع چیزی باقی نمانده و انقلابیون درصدد هستند پرونده این تیپ را که اهالی منطقه را تهدید می‌کرد برای همیشه ببندند.

این موفقیت در چارچوب سلسله پیروزیهایی ارتش آزادی در حومه قنیطره و درعا است که در نهایت به برچیدن یکی از بزرگترین تیپهای نظامی اسد از نظر نیرو و تجهیزات منجر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/779a815a-078e-471a-be85-a8f85e1ab012"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات