728 x 90

سرکوب زنان,

روحانی: «فناوری ارتباطات» در خدمت خانه‌نشینی زنان!

-

آخوند روحانی
آخوند روحانی
آخوند حسن روحانی روز شنبه گذشته (27اردیبهشت) طی سخنرانی در مراسمی تحت عنوان «جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات»، در حالی که تلاش می‌کرد خود را متفاوت از خمینی و خامنه‌ای و آخوندهای حاکم، طرفدار ارتباطات مدرن و اینترنت و غیره وانمود کند، با حرفی که درباره زنان ماهیت خود را یک بار دیگر لو داد.

روحانی ضمن برشمردن مزایای اینترنت و این‌که بر خلاف سایر سردمداران رژیم، وحشتی از این پدیده‌های نوظهور ندارد گفت: «فناوری ارتباطات و اطلاعات… می‌تواند در خانه دختران و زنان جوان را فعال کند تا در کنار حفظ مسئولیت خانه، در این صنعت هم فعال باشند».

عجب! پس فناوری ارتباطات و اطلاعات خوب است و مفید است، چون می‌توان با استفاده از آن، دختران و زنان را در خانه نگه‌داشت! این حرف که یک بار دیگر دیدگاه متعفن و زن‌ستیزانهٴ این شیخک شیاد را برملا می‌کند، تازه در متن حرفهای فریبکارانه‌یی بود که او ضمن آن سعی می‌کرد خود را موافق و همگام با تحولات عصر حاضر جلوه بدهد و در همین رابطه به‌سایر آخوندهای حاکم سرکوفت می‌زد که: «هنوز در فرهنگ سپر دست گرفته‌ایم و همه به کنجی منزوی شده‌ایم که مبادا به ما تیری بخورد، ما در تهاجم فرهنگی اگر شمشیری هم به دست داریم، شمشیر چوبی است؛ باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی به ابزارهای مدرن مجهز باشیم در این حوزه ورود کنیم».

از این حرف به‌سادگی می‌توانیم نتیجه بگیریم که آزادی و برابری زنان از دید روحانی، از مقولات تهاجم فرهنگی غرب است، منتها خامنه‌ای این را خیلی رک و روشن و وقیحانه می‌گوید و روحانی شیادانه آن را لای زرورق می‌پیچد، خامنه‌ای در برابر این پدیده‌های نو، به قول روحانی فرار می‌کند و سپر برمی‌دارد، اما روحانی می‌گوید باید از همینها به‌عنوان ابزار برای هدف که یکی است و عبارت است از سرکوب و اختناق و راندن زنان از صحنهٴ اجتماع و در پستو کردن آنها استفاده کنیم. حرف روحانی در مورد استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات برای در خانه نگه‌داشتن دختران و زنان، بی‌نیاز از هر تفسیری است و نیاتش را به‌روشنی بیان می‌کند. این است فرق دو جناح رژیم!

راستی چقدر این نظریه برآمده از تجارب متعدد درست و دقیق است که چگونگی برخورد هر رژیمی و هر نیرویی با مسألهٴ زنان و آزادی و برابری زنان، محکی برای سنجش ماهیت آنهاست. روحانی در سخنرانی مورد اشاره، برای مترقی نشان‌دادن خود خیلی حرافی و دجالگری کرد، اما به مسألهٴ زنان که رسید بادکنک همهٴ ادعاهایش ترکید و بوی گند اندیشهٴ ارتجاعی‌اش، مشامها را آزرد.

و اما حرف آخر این‌که روحانی ابله خیال می‌کند، در عصر انقلاب ارتباطات و اطلاعات، می‌تواند زنان را با خود همین فناوری به بند بکشد و در خانه نگه‌ دارد و حال آن که آرمان آزادی و برابری زنان، حکم تاریخ و ضرورت این مرحله از تکامل انسان است. به همین دلیل هم‌چنان که خانم رجوی گفته‌اند ایمان داریم که این رژیم سرانجام به دست همین زنانی که آخوندها آنان را به حساب نمی‌آورد، سرنگون خواهد شد!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eff13ce4-70ef-4d9e-8461-caf84fb8230d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات