728 x 90

بهار عربی,

نقض توافق بر سر حمص توسط رژیم اسد

-

بمب بشكه اي عمل نكرده
بمب بشكه اي عمل نكرده
نگرانیهایی که در زمینه نقض توافقات ژنو در مورد شهر حمص وجود داشت با شلیک موشکهای زمین به زمین به مناطق محاصره شده توسط رژیم اسد، به واقعیت پیوست.

تلویزیون اورینت:
طبق گزارشهای رسیده از شهر حمص، نظام اسد در یک نقض آشکار تعهدات بین‌المللی، منطقه دارالکبیر در شمال حمص را با موشکهای زمین به زمین هدف قرارداد.

مزدوران اسد هم زمان اقدام به توپ‌باران و بمباران سنگین منطقه الوعر در حمص کردند که بر اثر آن دهها غیرنظامی کشته و زخمی شدند و حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

طبق توافقات بین‌المللی بین نظام اسد و اپوزیسیون در کنفراسهای ژنو، قرار بر این بود که انقلابیون تمامی مناطق محاصره شده را به‌منظور امنیت و آسایش ساکنان غیرنظامی آن خالی کنند. در این میان ساکنان الوعر در شمال این شهر از مشکلات بیشتری در مدت محاصره رنج برده بودند، زیرا با وجود صدها خانواده در این منطقه، که رزمندگان نیز در آن مستقر بودند، شدت محاصره به حدی بود که ماهها هیچ وسیله‌ای به درون این منطقه وارد نشده بود.

بر همین اساس اپوزیسیون در توافق ژنو، بر امنیت ساکنان این منطقه بعد از خروج رزمندگان تأکید داشت و این را بارها به ارگانهای بین‌المللی متذکر شده بود که بایستی تضمین کافی وجود داشته باشد تا بعد از خروج رزمندگان، اسد دست به کشتار ساکنان آن نزند.

یکی دیگر از موارد نقض توافقها، این است که نیروهای اسد به‌محض ورود به این منطقه اقدام به اضافه کردن دیوارهای بتونی کردند تا محاصره قبلی را تشدید کنند. آنها شروع به بستن راه‌هایی که هنوز امکان رفت و آمد در آن بود کردند. مزدوران شبیحه همراه با دیگر نیروهای دشمن موسوم به دفاع وطنی، اقدام به بازرسی خانه به خانه تمامی محله‌ها کردند و در عین‌حال وسایلی که هنوز از ساکنان در آنجا باقی مانده بود را به سرقت بردند و بقایای منازل و ویرانه‌ها را هم به آتش کشیدند

میشل نعمان یکی از اعضای هیأت ژنو در برابر مطبوعات و رسانه‌ها گفت: من در میان انقلابیون، نفر خارجی مشاهده نکردم، چیزی که من دیدم انقلابیونی بودند که برای دفاع از خود و برادرانشان و دفاع از وطنشان، در برابر نظام اسد سلاح به دست گرفته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/602cf7b1-6bc4-4ad2-a792-31ae0eeb7b1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات