728 x 90

اخبار سوريه,دخالتهای ایران,اخبار خاورمیانه,

تلویزیون العربیه: دخالت صریح رژیم ایران در سوریه

-

 -
-
مقامهای رژیم ایران در مورد کمک مطلق و یک طرفه به نظام اسد به صراحت سخن می‌گویند. آنها می‌گویند مرزهای ایران از دریای مدیترانه تا جنوب لبنان کشیده شده است و بشار اسد به نیابت از رژیم ایران می‌جنگد.
ماهیت رژیم ایران که نمی‌تواند جوابگوی مسائل داخلی خصوصاً نسل جوان باشد، در بحران و جنگ‌افروزی خلاصه می‌شود.


طبق همین استراتژی، رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران در یک نطق جنجالی گفت: مرزهای ایران تنها به کشور عراق ختم نمی‌شود بلکه در جنوب لبنان است، این گفته نیات این رژیم را به خوبی نشان می‌دهد. نیاتی که نشان می‌دهد نظام ایران برای برپا کردن یک امپراطوری اسلامی در تمامی کشورهای خلیج فارس سرمایه‌گذاری می‌کند.
این سخنان علنی و اذعان به دخالت آشکار و بی‌پرده در امور داخلی کشورهای منطقه باعث شد دولت لبنان سفیر رژیم ایران را فرا بخواند.
اظهارات رحیم صفوی در حالی صورت گرفت که چند روزنامه فارسی زبان نیز از قول حسین همدانی یکی دیگر از سرکردگان سابق سپاه پاسدارن نوشتند: بشار اسد به نیابت از رژیم ایران می‌جنگد و اگر لازم باشد این نیرو حاضر است 130هزار مزدور دیگر به این کشور اعزام کند، این موضع علنی رژیم ایران به سرعت در تمامی مطبوعات جهان انعکاس گرفت.
این سرکرده رژیم ایران، به‌طور علنی اعلام کرد آمادگی دارد در سوریه شعبه دوم سپاه پاسدارن دایر کند. او اضافه کرد، از نظر حاکمان فعلی ایران، جنگی که در سوریه بین مردم این کشور با دیکتاتوری اسد جریان دارد برای رژیم ایران از 8سال جنگ با عراق مهمتر است.

آنها برای این استراتژی که مرزهای ایران را تا جنوب لبنان ادامه بدهند، حاضر به پرداخت هر بهاء و هزینه‌ای هستند به‌طوری که در همین چند روز گذشته شاهد بودیم که دو کشتی جنگی رژیم ایران، آبهای این کشور را به مقصد سودان ترک کردند که از آنجا نیز به نقطه دیگری که شاید آبهای سوریه باشد بروند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfb76fe3-a29c-4671-826e-a056b6c0e22c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات