728 x 90

روابط ایران آمریکا,

مزدوران رژیم آخوندی در آمریکا به‌نقل از شرق‌الاوسط

-

روزنامه الشرق الاوسط
روزنامه الشرق الاوسط
روزنامه الشرق‌الأوسط در یک مقاله به فعالیتهای رژیم و لابی آن در آمریکا و چگونگی فعالیت این لابی و نقش نفوذ نمایندگی رژیم در سازمان ملل بر آن اشاره می‌کند
الشرق‌الأوسط با طعنه بر شعارهای دجالگرانه رژیم ولایت‌فقیه علیه آمریکا، این شعارها را پوشالی می‌نامد که از حد شعار ”مرگ بر آمریکا“ فراتر نمی‌رود، و به‌رغم شعارهای لفظی و میان تهی علیه آمریکا، رژیم سخت در آمریکا مشغول است تا نظر سیاستمدران و دولتمردان آمریکایی را نسبت به رژیم تغییر دهد و با هزینه بسیار تلاش دارد با گروه‌های فشار ”لابی“ به این هدف دست یابد: ”از نیمه دهه 90 میلادی رژیم ایران مشغول تشکیل گروه‌های فشار با نام“ لابی ”در پایتخت آمریکا با پشتوانه مالی رژیم ایران شد. این گروهها تحت کنترل هیأت دائمی رژیم ایران در سازمان ملل‌متحد در نیویورک بودند“.
نویسنده مقاله الشرق‌الأوسط در ادامه مقاله به جریان دعوتش توسط مرکز آمریکایی وودرو ویلسون (تعدادی از لابی‌های آمریکایی ولابی‌هایی باشناسنامه‌ایرانی که درخدمت رژیم ایران هستند در این مرکز هستند) اشاره می‌کند تا در یک سمینار تحت عنوان ”ایران در 5سال آینده تغییر یا تثبیت بیشتر وضعیت فعلی“ شرکت کند.
نویسنده سپس شرکت کنندگان در کنفرانس را معرفی می‌کند که هدف آنها لابی گری برای رژیم آخوندی و تلاش برای کم کردن بار فشارها و تحریمهای آمریکا علیه رژیم است...
نویسنده از یک به‌اصطلاح شرکت مشورتی به نام ”آتیه اینتر نشنال“ وابسته به «گروه آتیه» در تهران نام می‌برد که یکی از شرکتهای وابسته رژیم ایران است که ادعا دارد: ”در ارائه «کمک و توصیه به شرکتهای خارجی برای ورود و کار موفق در بازار ایرانی» فعالیت دارد“.
الشرق‌الأوسط یکی دیگر از سخنرانان کنفرانس را به‌عنوان یک محقق فرانسوی معرفی می‌کند که از لابی‌های رژیم است و می‌خواهد به رژیم آخوندی فرصت داده شود که اورانیوم را غنی‌سازی کند و رسیدن به توافق با آن منجر به رفع تحریمها و عادی‌سازی روابط با غرب به‌ویژه آمریکا شود.
سخنران دیگر جلسه سفیر سابق ایتالیا در تهران بوده که عقیده دارد، بهتر است دولت آمریکا به شعر و شعارها و سخنان ضد آمریکایی رژیم توجهی نکند و به سمت گشایش با آن ادامه دهد.
نویسده مقاله معتقد است توسکانو، سفیر سابق ایتالیا در تهران وظیفه دارد: ”چهره رژیم ایران را بزک کند و از شورای ایرانی- آمریکایی (لابی رژیم در آمریکا) تعریف و تمجید کند“ و در حمایت از تریتا پارسی لابی پیشانی‌سفید و شورای ایرانی- آمریکایی‌اش مقاله بنویسد.
نویسنده مقاله سپس به نقش لابی‌گری تریتا پارسی برای رژیم آخوندی اشاره می‌کند که رابطه او با رژیم آن‌چنان نزدیک است که: ”یک دهه است که دوست وزیر خارجه رژیم ایران جواد ظریف است“.
الشرق‌الأوسط به توطئه مشترک ظریف و تریتا پارسی علیه یکی از مخالفان رژیم (حسن داعی الاسلام) اشاره می‌کند که منجر به اقامه یک دعوی کذب علیه داعی الاسلام در دادگاه توسط تریتا پارسی می‌شود.
دادگاه به نفع داعی‌الاسلام و علیه پارسی حکم صادر می‌کند: ”در سپتامبر 2012 دادگاه علیه پارسی حکمی صادر کرد و او را به پرداخت مبلغ 185هزار دلار جریمه به داعی الاسلام محکوم کرد“.
در ادامه مقاله الشرق‌الأوسط به نظارت دایم نمایندگی رژیم در سازمان ملل بر لابی رژیم در آمریکا و بنیاد علوی رژیم و چگونگی تأسیس این بنیاد توسط رژیم آخوندی و نقش آن در آمریکا اشاره شده است: ”در فوریه 2012 پلیس مخفی نیویورک اسنادی که مربوط به 2006 می شد فاش ساخت که در آن «ارگانهای اطلاعات رژیم ایران در ایالات متحده از طریق مؤسسات متعدد از جمله «بنیاد علوی» فعالیت می‌کنند. این بنیاد دارای یک آسمانخراش در مرکز شهر نیویورک است که از اجاره‌هایی که دریافت می‌کند درآمد کلانی دارد که از آن برای کمک مالی به بیش از 30 مؤسسه آموزشی در سراسر ایالات متحده استفاده می‌کند. کارشناسان معتقدند که تهران این اموال را برای پاداش دادن به دانشگاهیانی که به نفع آن می‌نویسند و یا ارگانهای تربیتی که تحقیقاتی را به نفع منافع تهران منتشر می‌کنند، استفاده می‌کند.
دفتر اف.بی.آی فاش ساخت که رئیس مؤسسه، فرشید جاهدی در سال 2008 اقدام به از بین بردن اسنادی کرده است که ثابت می‌کند این مؤسسه بخشی از اموال بانک ملی تهران متعلق به رژیم ایران را پرداخت کرده است. بخشی از این اموال ممکن است در برنامه هسته‌یی رژیم ایران مورد استفاده قرار گرفته باشد.
در آوریل سال 2010 دادگاه فدرال نیویورک حکم سه ماه زندان را به اتهام سنگ‌اندازی در تحقیقات و مانع شدن در اجرای عدالت علیه جاهدی صادر کرد. همچنین بر بخش زیادی از اموال و داراییهای این مؤسسه دست گذاشته شد. فعالیتهای لابی‌های رژیم ایران در شکل سمینارها و انتشار تحقیقات و برگزاری جلسات و انتشار مقالات در مطبوعات مختلف آمریکا و ایجاد دوستی با محققان و کارشناسان آمریکایی و همچنین با مسئولان دولتی و در کنگره و دستیاران آنها خود را نشان می‌دهد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dde43232-d17c-4201-baa9-00e6f0839928"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات