728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

کودکان ناقص الخلقه در سوریه، جنایت استفاده اسد از گاز شیمیایی

-

جنایات رژیم اسد و حملات شیمیایی به مردم بی دفاع سوریه
جنایات رژیم اسد و حملات شیمیایی به مردم بی دفاع سوریه
بر اثر عوارض گازهای سمی که اسد مردم سوریه را با آن هدف قرار می‌دهد اولین کودک ناقص الخلقه در پایتخت این کشور به دنیا آمد.

تلویزیون اورینت:

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد، اولین کودک بعد از به دنیا آمدن بر اثر استنشاق گاز سمی توسط مادرش در غوطه شرقی دمشق بلافاصله بعد از تولد جان خود را از دست داد. پزشکان بعد از مشاهده این مورد، نگرانیهای خود را از تکرار این موارد در شهر حما ابراز کردند.
نظر می‌رسد نتایج عوارض بمبارانهای شیمیایی که اثرات خود را در درازمدت بر روی قربانیان خود می‌گذارد، در غوطه شرقی دمشق ظاهر شده است. نظام اسد دو ماه پیش این منطقه را با گاز سمی سارین مورد هجوم قرار داده بود.
نضال شیخانی مسئول روابط عمومی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خبر مرگ این نوزاد سوری بر اثر عوارض ناشی از گازهای سمی را به اطلاع مردم و مطبوعات رساند.
این نوزاد فرزند فاطمه عبدالغفار ساکن منطقه دوما بود که از ناحیه صورت و سر ناقض الخلقه به دنیا آمد و دلیل آن استنشاق گاز سمی سارین توسط مادرش بود.
نضال شیخانی گفت صحت این گزارش را بالاترین متخصصان بعد از بررسیهای دقیق تأیید و اعلام کرده‌اند.
گزارشهای دریافت شده نشان می‌دهد نمونه‌های مشابه، در شمال شهر حما و در جنوب ادلب مشاهده شده است. این نمونه‌ها بعد از بمباران این مناطق با گاز سمی توسط رژیم اسد پیدا شده‌اند
این خبر ناگوار باعث نگرانی بسیاری از ساکنان غوطه شرقی شده است که مبادا نسل آینده، دچار مشکلاتی از این قبیل شوند. زیرا به گفته پزشکان تعداد زیادی از ساکنانی که در معرض این جنایت قرار گرفته‌اند هم‌اکنون از تنگی نفس، تصلب شرائن و سرطان رنج می‌برند، و امکان دارد کودکانی که توسط این افراد در آینده به دنیا بیایند دچار عوارض غیرقابل علاج این بیماریها قرار بگیرند. احتمال استفاده مجدد اسد از این گازهای سمی در سرتاسر سوریه با توجه به شرایط لرزان این نظام به‌صورت جدی مطرح است و این امر بر نگرانیهای مردم بی‌دفاع این کشور مخصوصاً مناطق شمالی افزوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34f5141b-001c-46e0-8f92-18b24aa736be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات