728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

هیأت ائتلاف ملی سوریه در واشینگتن

-

احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی سوریه
احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی سوریه
سفر رئیس ائتلاف ملی سوریه احمد جربا به آمریکا و دیدارهای برنامه‌ریزی او برای ملاقات با بالاترین مقامهای سیاسی و نظامی این کشور با هدف گرفتن کمکهای تسلیحاتی و به‌منظور تقویت هر چه بیشتر رزمندگان در صحنه نبرد در سوریه است.

تلویزیون العربیه:
سفر احمد جربا به واشینگتن یک موقعیت استثنایی برای تقویت نظامی نیروهای انقلابی به وجود خواهد آورد که جای پای خود را در صحنه نبرد هرچه محکمتر کنند.

این سفر پیامهای بسیار واضحی به بشار اسد می‌دهد
اولا، این شروع یک مرحله جدید در تنظیم رابطه بین‌المللی با اپوزیسیون سوریه است دوما این سفر روی موضوعات مشخصی متمرکز شده است. اول تعامل استراتژیک در درازمدت بین ایالات متحده و اپوزیسیون سوریه، دوم بیرون کردن گروه‌های تروریستی حامیان اسد از خاک این کشور و سوم امکان دسترسی رزمندگان ارتش آزاد به پیشرفته‌ترین سلاحها که توان تغییر صحنه نبردهای زمینی را داشته باشند.

جربا در دیدارهایش روی سه موضوع که برای اپوزیسیون از اهمیتهای بالاتری برخوردار بود، انگشت گذاشت: آموزش نظامی آکادمیک رزمندگان سوری، ارسال مستمر موشکهای دور برد و ضدتانک و نفر بر، سومین موضوع که سر آن بحثهای زیادی صورت گرفت موشکهای ضدهوایی جدید برای هدف قرار دادن هواپیماهای جنگی اسد بود. احمد جربا به همراه هیأت سوری که وزیر دفاع ائتلاف هم در آن حضور داشت، بر روی این خواسته که رزمندگان می‌بایستی از سلاح ضدهوایی استینگر استفاده کنند. این همان سلاحهایی است که در جنگ در افغانستان از آن استفاده می‌شد.

مزایای این نوع سلاح حرارتی، سبک بودن، قابلیت حمل وجابه‌جای آسان در صحنه، اندازه کوچک آن با قدرت وسرعت تخریب بالا، همچنین مجهز بودن این سلاح به اشعه مادون قرمز است، که به‌راحتی می‌تواند هر هواپیمایی را در فاصله 7 کیلومتری هدف قرار دهد.

قطعاً رزمندگان با در اختیار داشتن این سلاح، قدرت زیادی برای تغییر مواضع کنونی در جبهه‌های زمینی پیدا خواهند کرد و هواپیماهای اسدکه روزانه منازل مردم سوریه را ویران می‌کنند و بر سرشان بشکه‌های انفجاری پرتاب می‌کنند، اهداف سهل و آسانی برای رزمندگان خواهند بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10ead715-4b8c-427a-9323-b89029f7c3d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات