728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

ویران کردن مدارس توسط رژیم اسد

-

بمباران مستمر مناطق مسکونی شهرهای سوریه با بشکه‌های انفجاری
بمباران مستمر مناطق مسکونی شهرهای سوریه با بشکه‌های انفجاری
بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمانهای حقوق‌بشری از شروع جنبش مردمی در سوریه، حکومت اسد 4000 مدرسه را در سرتاسر خاک این کشور مورد حملات هوایی قرار داده و تمامی این مراکز را ویران کرده است.
در ویرانه‌های باقیمانده از مدارس سوریه، هنوز وسایل و نقاشیهای که نشان می‌دهد در این اماکن کودکان مشغول تحصیل بوده‌اند به چشم می‌خورد.
هجوم وحشیانه نیروهای اسد به مدارس و مراکز فرهنگی از شروع انقلاب به‌طور مستمر ادامه داشته و متأسفانه این اعمال جنایت‌کارانه جان بسیاری از دانش‌آموزان سوری را گرفته است.
شبکه بین‌المللی دفاع از حقوق‌بشر، با انتشار گزارشی اعلام کرده که بیش از 3878مدرسه در طول سه سال گذشته توسط رژیم اسد بمباران شدند که آمار آنها ثبت شده است.
این بمبارانها با بشکه‌های انفجاری و راکت و موشک صورت گرفته و اهداف مشخصی را دنبال می‌کرده است.
آخرین این جنایت بمباران مدرسه ابتدایی جالوت در محله انصار در شهر حلب بود. دانش‌آموزان این مدرسه مشغول کشیدن نقاشی بودند. این عمل زبونانه رژیم اسد حداقل جان 30نفر را گرفت. در میان آنها 17 کودک دانش‌آموز بودند و مابقی قربانیان کادرهای مدرسه و اولیاء آنها بودند.
در این گزارش همچنین تصریح شده که هیچ مرکز نظامی در نزدیکی این مدرسه وجود نداشت تا نیروهای اسد بهانه‌یی برای تهاجم هوایی به این مدرسه داشته باشند.
ویران کردن مدارس و مناطق مسکونی تنها چیزی است که کودکان سوری این روزها در کتابهایشان می‌بینند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0c7ea3f-6029-4b6b-8ace-f98c03413a3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات