728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,بهار عربی,

طراحی رزمندگان سوریه برای تصرف و گسترش جبهه در دمشق

-

رزمندگان سوریه (2)
رزمندگان سوریه (2)
رزمندگان سوریه برای تصرف و گسترش جبهه در دمشق طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند. درگیری در پایتخت و حومه آن جریان دارد.

تلویزیون اورینت:
در شهر قاسمیه در اطراف غوطه شرقی انقلابیون توانستند به چند مرکز نیروهای اسد که شبحه نظامیان عراقی در آن مستقر بودند، تهاجم کنند و این مراکز را تحت کنترل بگیرند. در همین حال رزمندگان یک تانک اسد به همراه ادوات نظامی دیگری را در منطقه ملیحه طی درگیرهایی که در جریان بود منهدم کردند. در همین اثناء تمامی این مناطق بارها مورد حملات هوایی و موشکی اسد قرار گرفتند و تعدادی از شهروندان قربانی شدند.

شاهدان از شهر سقبا گزارش دادند بر اثر شلیک تانک به مناطق مسکونی 7تن از جمله چند زن کشته شدند.

یک رزمنده: این حرف یک دروغ است بر خلاف آن چیزی که در مطبوعات نظام اسد آمده، رزمندگان این مناطق در تمامی مواضع خود ثابت و استوار و در حال تهاجم هستند.

رزمندگان با تهاجم به منطقه اطراف مرکز اطلاعات هوایی در شهر ملیحه، خود را به نزدیکی آن رساندند و چند پایگاه در اطراف آن را که شبه‌نظامیان اسد در آن مستقر بودند پاکسازی کردند، در این تهاجم سریع خسارات جانی بسیاری به مزدوران اسد وارد شد و دهها تن از آنان کشته و مجروح شدند.

رزمندگان در منطقه ملیحه، گزینه‌های زیادی برای تهاجم و بستن راه نفوذ دشمن پیش رو دارند. آنها طی دو ماه گذشته در درگیرهای این منطقه از این گزینه‌ها استفاده کرده‌اند. با وجود بمبارانهای گسترده، رزمندگان توانستند به منطقه «جرومانا» در نزدیکی مرکز اطلاعات هوایی برسند. در این عملیات سریع و برق‌آسا، رزمندگان چند پایگاه شبه‌نظامیان را نیز از بین بردند، نیروی اصلی عمل کننده در این عملیات را رزمندگان جبهه شام تشکیل می‌دادند که توانستند خسارات زیادی را به دشمن وارد کنند.

یک رزمنده: ما با یک طراحی تهاجمی‌توانستیم نیروهای اسد را غافل گیر کنیم و بعد از دور زدن آنها وارد منطقه جرومانا بشویم. این عملیات برای ما خیلی شیرین و مهم بود چون به نزدیکی مرکز اطلاعات اسد رسیدیم و تعداد زیادی از مزدوران آن را به هلاکت رساندیم، ما به نظام اسد نشان دادیم که هر کاری را اراده کنیم می‌توانیم انجام بدهیم و بایستی منتظر حملات ناگهانی بعدی ما باشند، ما قهرمانانی هستیم که به یاری خدا ایمان داریم و با این سلاح خودمان را به وسط دمشق خواهیم رساند.

در خط مقدم این جبهه نیروهای اسد در وحشت و ترس زیادی به‌سر می‌برند. در بین آنها شبه‌نظامیان شیعی و نیروهای بسیج که رژیم اسد برای تقویت مواضع خود از آنها استفاده می‌کند در محاصره و دید و تیر رزمندگان قرار گرفته‌اند و رزمندگان روزانه به آنها تهاجم می‌کنند.

یک رزمنده: در درگیریهای که در جبهه ملیحه داشتیم، به لطف خدا موفق شدیم با گرفتن تلفات زیاد از دشمن و انهدام تانک آنها وارد این منطقه شویم.

تمامی تلاش نیروهای اسد در طول یک ماه گذشته برای ورود به منطقه ملیحه که با بمباران مراکز و ساختمانهای این منطقه همراه بوده است، با مقاومت رزمندگان به شکست انجامیده است. در تمامی این درگیریها رزمندگان دست بالا را داشته‌اند و این علاوه بر وارد کردن خسارات مالی و جانی به دشمن، باعث بالارفتن روحیه جنگنده رزمندگان نیز شده است.

رزمندگان با فکر و طراحی صحیح و اصولی با اجرای تاکتیک مشخص برای هر عملیات، نیروهای اسد را غافل گیر و در بهت فرو برده‌اند و برای آنها راهی بغیر از تسلیم و ترک مواضع خود باقی نگذاشته‌اند. ، با همین تاکتیک رزمندگان به منطقه نظامی جرومانا وارد شدند و ضمن پیشروی خسارات زیادی را به مزدوران اسد وارد کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b091e29-8d13-4192-bf78-b2f97fd71009"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات