728 x 90

کمپ لیبرتی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

فراخوان کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد درباره تأثیر وضعیت عراق بر امنیت اشرفیها در لیبرتی

-

کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد
کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد
کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد در فراخوانی با عنوان ”ناامنی مستمر بر ساکنان لیبرتی تاثیر می‌گذارد“ اعلام کرد:
(از سال 2011، کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد همراه با هیأت مساعدت ملل‌متحد در عراق درگیر تلاش برای یافتن فرصتهای انتقال به خارج از عراق برای حدود 3200تن از ساکنان اشرف بوده که اکنون در لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد اقامت دارند.

(نا امنی مستمر در عراق بر ساکنان لیبرتی و کارکنان سازمان ملل که با آنها در منطقه فرودگاه بین‌المللی بغداد کار می‌کنند تاثیر می‌گذارد. هر چند از زمان حمله موشکی در 26دسامبر 2013 که موجب کشته شدن چهار تن از ساکنان شد، حمله عمده دیگری نبوده، اما حملات موشکی شبانه در منطقه ابوغریب (12 کیلومتری فرودگاه) بر تهدید مستمر نسبت به سلامتی و امنیت کمپ و کارکنان سازمان ملل تأکید می‌کند.

(مهم است یادآوری شود که ساکنان از سه حمله جداگانه موشکی در سال 2013 رنج بردند که هر یک از آنها منجر به جان باختن و مجروح شدن آنها گردید. علاوه بر این، یک حمله علیه اشرف در سپتامبر 2013، 52 کشته وهفت ناپدید بر جای گذاشت.

(کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد به دولت عراق فراخوان می‌دهد که دست به هر اقدام ممکن بزند تا از سلامت ساکنان مطمئن شود و دولتهای سایر کشورها را فراخوان می‌خواند که ساکنان را بپذیرند و راه‌حلهای طولانی‌مدت ارائه دهند. کمیساریا همچنین در مورد سرنوشت هفت‌تن ساکنان ناپدید شده اشرف کماکان قویاً نگران باقی می‌ماند.

(علاوه بر این کمیسر عالی تأکید می‌کند که ساکنان کمپ سزاوار حفاظت در برابر اخراج یا بازگشت اجباری به هر مکانی هستند که جان یا آزادی آنها را تهدید می‌کند. یادداشت تفاهم بین دولت عراق و ملل‌متحد به‌وضوح برخورداری ساکنان را از (حفاظتهای) اصل نان‌رفولمان به‌رسمیت می‌شناسد.

(در چارچوب یادداشت تفاهم، دولت عراق همچنین متعهد به تضمین این است که با ساکنان لیبرتی بر طبق استانداردهای حقوق انسان‌دوستانه و حقوق‌بشر رفتار شود. در این خصوص، کمیساریای عالی ملل‌متحد یادآوری می‌کند که ساکنان هر گاه نیاز باشد، باید بتوانند به مراقبتهای پزشکی تخصصی دسترسی داشته باشند.

کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد
ژنو - 6 می 2014
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3657cbfd-e318-4071-b7cd-e4a08ff815f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات