728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

لشکر کشی حوزوی باند رفسنجانی- روحانی علیه خامنه‌ای

-

خامنه‌ای، حسن روحانی، رفسنجانی
خامنه‌ای، حسن روحانی، رفسنجانی
همزمان با دور جدید گفتگوهای رژیم با کشورهای1+5 در زمینه برنامه هسته‌یی، تخاصمات درونی رژیم نیز شدت گرفته است.
باند ولی‌فقیه، با پخش سی دی مستند من روحانی هستم و راه‌انداختن بساط «دلواپسی» در ساختمان سفارت سابق آمریکا و مجلس رژیم، حمله شدیدی را علیه تصمیمات هسته‌یی و تیم مذاکره‌کننده دولت آخوند حسن روحانی، و سیاست باند رفسنجانی- روحانی شکل داد.
باند رفسنجانی ـ روحانی، برای خنثی‌سازی اقدامات باند خامنه‌ای، خالی کردن زیر پای خامنه‌ای و مهار باند او، محمود واعظی وزیر ارتباطات را برای گرفتن تاییدیه از مراجع حکومتی به قم فرستاد.
عمده مراجع حکومتی در دیدار با واعظی، در تأیید سیاستهای دولت روحانی و مخالفت با خامنه‌ای سخنانی گفتند که نشان‌دهنده بیش از پیش ضعف موقعیت خامنه‌ای در یکی از پایگاههای سنتی رژیم است.
وحید خراسانی یکی از مراجعی که همواره مخالف ولایت خامنه‌ای بوده، در دیدار با محمود واعظی، ضمن تندرو خواندن باند خامنه‌ای و انتقاد از سیاست 8ساله دولت احمدی‌نژاد گفته است: ”صبر کنیم تا خرابیهای هشت سال گذشته جبران شود“.
وحید خراسانی ضمن تأیید سیاست خارجی دولت روحانی گفته است: ”در عرصه بین‌الملل باید با همه مردم به زبان خوب صحبت کنیم و با دست خودمان دشمن تراشی نکنیم“.
روزنامه جمهوری اسلامی وابسته به رفسنجانی در گزارشی از دیدار واعظی با وحید خراسانی، از قول او می‌نویسد: ”با همه مردم به زبان خوب سخن بگوئیم و نباید با فحش و تشر سخن بگوئیم و دشمن تراشی کنیم. در گذشته با برخی سخنان دشمن تراشی کردیم. نباید با سخنانمان کشورهایی حتی مانند رژیم صهیونیستی را بزرگ کنیم. اگر کسی عرضه دارد در عمل نشان دهد نه در حرف. همان‌طور که سران کشور برای این مملکت محترم هستند سران دیگر ممالک نیز برای مردم آنها محترم هستند و معنا ندارد به آنها فحش دهیم“.
بر اساس گزارشات منتشر شده در فضای مجازی، وحید خراسانی روز 19فروردین در جلسه درس خود با اشاره به یک شبه رهبر شدن و یک شبه مرجع شدن خامنه‌ای و در مخالفت با او گفته است: ”آیت‌الله بروجردی مرد بسیار مولایی بودند و زحمت فراوان برای کشف دقایق علمی فقه می‌کشیدند، آن زمانها مثل حالا نبود که یک کسی سه تا جفتک اندازد و با جفتک اول آیت‌الله شود، با جفتک دوم آیت‌الله العظمی شود و با جفتک سوم مرجع تقلید شود“.
بر اساس همین گزارشات، سخنان وحید خراسانی علیه خامنه‌ای، همزمان با توزیع کتابی در وصف خامنه‌ای با عنوان ”فقیه اعلم“ بوده که توسط باند خامنه‌ای در محلی در نزدیکی درس وحید خراسانی توزیع شده است.
به نظر می‌رسد انتشار حرفهای وحید خراسانی در رد ولایت و مرجعیت خامنه‌ای، با فرموده و یا اشاره‌یی از مهره‌های بالای باند رفسنجانی- روحانی انجام گرفته باشد.
مکارم شیرازی یکی از حامیان پروپاقرص خامنه‌ای درگذشته نیز با اشاره به باند خامنه‌ای، این باند را اقلیتی پر هیاهو می‌نامد
خبرگزاری حکومتی مهر در گزارشی در مورد دیدار واعظی با مکارم شیرازی می‌نویسد: ”ما قبول داریم امیدی نسبت به آینده در جهات مختلف پیدا شده، ادبیات اصلاح شده و اهداف به سوی اعتدال و عدالت متوجه شده است. البته عده‌یی هستند تندرو که در هر جامعه‌ای بوده و هستند؛ این‌ها اقلیتی پرهیاهو هستند باید طوری شود که نتوانند به حرکت کلی جامعه آسیب برسانند“.
بنا بر همین گزارش مکارم شیرازی در تأیید سیاست خارجی دولت روحانی گفته است: ”نسبت به مسأله سیاست خارجی امیدواریهایی پیدا شده که اگر آنها بر سر لج بازی نباشد خوب است“.
جوادی آملی یکی دیگر از مراجع با اشاره به باند خامنه‌ای گفته است: ”برخی‌ها کارشان نیش زدن در سایتها و روزنامه‌ها است و برخی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا دلها را به دست آورند“.
صافی گلپایگانی در تأیید سیاستهای باند رفسنجانی- روحانی و با اشاره به مشکلاتی که در دولت احمدی‌نژاد برای نظام به‌وجود آمده گفته است: ”اگر چه مشکلاتی در گذشته برای کشور ایجاد شد، اما باید از آن عبور کرد و مشکلات را بر اساس سیاستهای صحیح و معقول حل کرد“.
صرف‌نظر از این‌که باند رفسنجانی- روحانی در آستانه شروع دور جدید مذاکرات هسته‌یی، برای خنثی‌سازی اقدامات باند خامنه‌ای به گرفتن تاییدیه از مراجع حکومتی روی آورد، به نظر می‌رسد که فرستادن وزیر ارتباطات و وزیر ارشاد رژیم نزد مراجع حکومتی، در جهت ریختن جام زهر اجتماعی و حقوق‌بشر در حلقوم خامنه‌ای باشد. زیرا این روزها وزیر ارتباطات و وزیر ارشاد در راستای همین خط، در مورد شل کردن سخت‌گیری در مورد رسانه‌های اجتماعی نظیر تویتر و فیس بوک، ادعاهایی کرده و ژستهایی گرفته‌اند که با سیاست بگیر و ببند باند خامنه‌ای و ممنوعیت این رسانه‌ها در تقابل و تعارض است.
بعضی از محافل اظهارات این دو وزیرکابینه آخوند روحانی و فرستادن آنها نزد مراجع حکومتی توسط دولت روحانی را نیز در راستای پیشبرد همین سیاست جام زهر اجتماعی تعبیر می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4370a72a-61f3-4437-a7f0-dcbba636ec14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات