728 x 90

اخبار سوريه,بهار عربی,اخبار خاورمیانه,

درگیریهای رزمندگان سوریه در اطراف شهر حلب

-

 -
-
طبق گزارشهای رسیده از مرکز اطلاع‌رسانی در حلب، روز سه‌شنبه اجساد بیش از 117مزدور عراقی در بیمارستان نظامی در منطقه «دوار البرید» و جاده «حندرات» در اطراف حلب شناسایی شدند.

جبهه‌های اطراف شهر حلب دوباره شعله‌ور شده است، این درگیریها بیشتر به‌صورت نامنظم است و هر درگیری تلافات خودش را دارد. اما بر بر اساس گزارشهای دریافتی تلفات نیروهای اسد در این درگیریها بسیار بیشتر از حد تصور بوده است، به‌طوری که فقط در یک بیمارستان نظامی که رزمندگان آن را به کنترل درآوردند، تعداد 117جسد مزدوران عراقی خود را بر جای گذاشته و بقیه به اضافه مجروحان از آنجا فرار کرده‌اند. این درگیری در منطقه بین شیخ نجار و نقارین در شمال شرقی حلب به‌وقوع پیوست که هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
 
 

دو طرف درگیر در منطقه دوار البرید و حندرات تجمع نیرو کرده‌اند و رزمندگان تلاش می‌کنند نیروهای اسد را که قصد دارند به این دو منطقه استراتژیک نزدیک شوند پس بزنند. رژیم اسد برای پشتیبانی مزدورانش در این منطقه از حملات هوایی استفاده می‌کند. این تاکتیک اسد یعنی بمباران بی‌وقفه مناطق درگیری بر مشکل رزمندگان در این محور اضافه کرده است.

مناطق شیخ نجار و دوار البرید و جاده‌ای که به زندان مرکزی منتهی می‌شود، اماکنی هستند که رزمندگان توانسته‌اند بیشترین تلافات را به نظام اسد وارد کنند.

این‌جا مناطقی هستند که آتش مسلسلهای رزمندگان یک لحظه هم قطع نمی‌شود زیرا آنها به خوبی می‌دانند در دست داشتن این مناطق چه ارزشی برای مسلط شدن به شهر حلب دارد. از این‌رو با تاکتیک تهاجم تمامی نیروی خود را متمرکز کرده‌اند تا به زندان مرکزی این منطقه برسند و ضمن تصرف، زندانیان در بند آن را نیز آزاد کنند.

از طرفی منطقه دوار الجندول که دروازه اصلی برای وارد شدن به شهر دیر المون محسوب می‌شود برای رزمندگانی که هم‌اکنون بر این منطقه مسلط هستند از نظر نظامی بسیار حائز اهمیت است. این منطقه همچنین حد فاصل بین مرکز اطلاعات هوایی و منطقه الزهرا ء است که رزمندگان با تلاش و جان فشانی توانسته‌اند طی هفته‌ها درگیری خود را به اطراف این اماکن حیاتی برای نظام اسد برسانند.

سؤال اساسی که تحلیل‌گران نظامی دارند این است که آیا این درگیریها به نقطه بلوغ و مسلط شدن رزمندگان به مراکز مهم در روزهای آینده راه خواهد برد؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13f606f0-f576-4ef1-827e-f7506e8b4649"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات