728 x 90

انتخابات عراق,

رئیس سابق هیأت پاکسازی عراق: کاندیدا شدن مالکی برای دوره سوم یک فاجعه است

-

رحیم العکیلی
رحیم العکیلی
رحیم العگیلی رئیس سابق هیأت پاکسازی عراق کاندیدا شدن مالکی برای دوره سوم را یک فاجعه دانست و گفت احتمال کاندیدا شدن مالکی برای دوره سوم شبه ناممکن و نقض قانون اساسی است و منجر به از هم گسیختن عراق می‌شود زیرا روش مالکی در هشت سال گذشته بر اساس تک روی و حذف و به حاشیه راندن بوده است. العگیلی گفت کاندیدا شدن مجدد مالکی منجر به ادامه غارت و دزدی و شکست می‌شود زیرا او به‌طور رسمی از فاسدین حمایت می‌کند».

به گزارش خبرگرازی نینای عراق مهدی حاجی عیسی نماینده پارلمان از ائتلاف کردستانی گفت شانس مالکی برای دور سوم نخست‌وزیری بسیار کم است. دولت آمریکا نظر مخالف خود را با ماندن مالکی در این منصب ابراز کرده است

وی افزود: ”بنظر من جریان صدر و ائتلاف المواطن بدون دولت قانون ائتلاف می‌کنند تا یک فراکسیون جدید تشکیل بدهند و این دو با ائتلاف کردی، الوطنیه، متحدون و طرفهای دیگر برای تشکیل حکومتی که در آن همه ترکیبهای جامعه عراق شرکت داشته باشند هم‌پیمان خواهند شد“.

به گزارش تلویزیون التغییر ولید المحمدی پارلمانتر از ائتلاف متحدون برای اصلاحات گفت 95 درصد روند انتخابات تقلب بوده است و این‌که گفته می‌شود انتخابات در عراق بر اساس دموکراسی است یک دروغ است. محمدی گفت هیچ حوزه انتخاباتی در بغداد و در استانهای دیگر عراق بدون تقلب نبوده است محمدی افزود که نسبت شرکت کنندگان واقعی در انتخابات 5 درصد بیشتر نیست او گفت تمام این انتخابات چیزی غیر از خاک پاشیدن در چشم دیگران نیست و روند دموکراسی در عراق عبارت است از یک دروغ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/218d48f1-a6dc-4310-ab5f-41c149b078ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات