728 x 90

حمله به بند 350 اوين,اعتصاب زندانیان,زندانیان سیاس

معنا و پیام پیروزی زندانیان سیاسی اوین و عقب‌نشینی دژخیمان

-

زندانیان سیاسی بند350 زندان اوین
زندانیان سیاسی بند350 زندان اوین
بازگشت پیروزمندانهٴ تمامی زندانیان سیاسی بند350 از سلولهای انفرادی، جای تبریک بسیار دارد. یک پیروزی درخشان برای زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان و همهٴ کسانی که کارزار دفاع و حمایت از این زندانیان سیاسی را برپا کردند و تا پیروزی ادامه دادند. و همچنین یک شکست خفت‌بار برای دستگاه سرکوب و سردژخیمان و شکنجه‌گران دستگاه قضایی و زندانهای آخوندی که آن را فراموش نخواهند کرد. بر یک روی این سکة طلایی پایداری تا پیروزی و بر روی دیگر آن ضعف و ذلت یک رژیم وحشی نقش بسته است که طی 3دهه مصاف با قهرمانان مقاومت ایران، چنگالهایش شکسته و به‌زانو درآمده است.

زندانیان پایدار و مقاوم چه آنها که در بند350 در برابر یورش وحشیانه ایستادند و چه آنها که در سایر زندانها به‌همبستگی و اعتراض برخاستند، در پیامها و بیانیه‌هایشان همه چیز را گفته و نوشته‌اند. در بیانیه اعلام پیروزی گوهردشت یهای مقاوم آمده است: «بدون تردید این حمله وحشیانه با الگو برداری از اعدامهای گروهی زندانیان سیاسی بی‌دفاع در دهه ۶۰ و پس از نوشیدن جام زهر قطعنامه ۵۹۸ و به هدف گرفتن زهر چشم از مخالفین، در این دوره و پس از نوشیدن جام زهر هسته‌یی و به نیت ایجاد وحشت در مردم صورت گرفت. که بنا‌ به گزارشهای رسیده قرار بود این حمله در زندانهای دیگر تکرار شود اما مقاومت یکپارچه ملت ایران موجب شد تا این اقدام در مرحله اول به یک رسوایی بزرگ برای رژیم تبدیل شود. آنها در گام اول در پذیرش شکست، به برکناری رئیس سازمان زندانها تن دادند و تهدیدها و شانتاژهای رئیس قوه قضاییه و دادستان کل نیز ناشی از همین زهر و شکست بود».

بله در یک کلام پایداری اشرف‌نشان زندانیان و شجاعت و ایستادگی خانواده‌های آنان این پیروزی را رقم زد و بار دیگر این پیام و ارزش اشرفی به اثبات رسید. ثابت شد پایداری و ایستادگی و پرداخت بها، بی‌تردید پیروزی می‌آورد و ثابت شد که حتی در عمق سیاهچالها با دستهای بسته و پاهای در زنجیر هم می‌تواند ایستاد، جنگید و دژخیم را به‌زانو درآورد. اما این کار را کسانی می‌توانند به‌نتیجه برسانند که حاضر باشد بهای آن را هر چه باشد بپردازند.

در بیانیه‌های زندانیان پیروز از همبستگی و پشتیبانی همهٴ خانواده‌ها و پشتیبانان تقدیر شده است. البته باید منتظر آه و ناله‌های سردمداران و دژخیمان شکست خورده باشیم، کما این‌که دستگاه اطلاعات آخوندی پیشاپیش در یک سوزنامه مفصل سرچشمه وحشت و عامل اصلی راه‌اندازی چیزی تحت عنوان «کمپین خبرسازی در موضوع زندانیان اوین» را معرفی کرده و به آه و ناله نشسته است. خبرگزاری ایسنای آخوندی به‌نقل از «مؤسسه راهبردی دیدبان» که بخشی از وزارت اطلاعات است، نوشته این کمپین «از سوی جریان منافقین، بهائیت و همکاران سازمان نفاق» برگزار شد. این مؤسسه بدنام افزوده است: «رسانه‌های ضدایرانی در کنار سازمان منافقین نشان دادند که حرکت شکل گرفته در اوین تنها ریشه در تحرکات عناصر مرتبط با ایشان دارد» و سپس با اشاره به زندانیان مقاوم، سوز و گداز کرده که: «دلبستگی ایشان در پیگیری اهداف سازمان (مجاهدین) انکارناپذیر است.

به دژخیمان سیلی خورده باید گفت این هنوز از نتایج سحر است باشید تا صبح دولت مقاومت سرفراز و ظفرنمون ایران بردمد!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5955b5b-9d8b-475f-9bc8-5711e5e31f2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات