728 x 90

ايران92_اتمي,

بی تابی برای امضای توافقنامه نهایی هسته‌یی

-

مذاکرات رژیم آخوندی با 5+1 در وین
مذاکرات رژیم آخوندی با 5+1 در وین
سران، کارگزاران و مهرههای باند رفسنجانی- روحانی این روزها بر ضرورت رسیدن به توافق با کشورهای1+5 در زمینه مذاکرات هسته‌یی تأکید می‌کنند و با ابراز نظرهای مثبت در مورد چشم‌انداز مذاکرات آتی، آن‌چنان اظهارنظر می‌کنند که یک نوع بی‌تابی و شتابزدگی برای رسیدن به توافق در اظهارنظرهای آنان مشاهده می‌شود.
کارگزاران باند رفسنجانی- روحانی از هر تریبون و هر مکانی از جمله در بیوت مراجع حکومتی در قم، به نیروهای وارفته رژیم شیر فهم می‌کنند که اوضاع اجتماعی و اقتصادی رژیم خراب است و اگر راه نجاتی از خفگی اقتصادی برای رژیم باشد، توافق در زمینه هسته‌یی است.
کارگزاران باند مربوطه به خوبی می‌دانند که مشکل نظام آخوندی در زمینه اقتصادی رکود است و تا زمانی که ”کشور“ از حالت رکود خارج نشود سایر مشکلات نظام حل نمی‌شود.
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم در دیدار با موسوی اردبیلی با بیان این‌که مذاکرات هسته‌یی ایران با گروه 1+5 روند قابل قبولی دارد، می‌گوید: ”تیم مذاکره‌کننده باید با تدبیر و تلاش در گام نهایی حقوق هسته‌یی را حفظ کند. مشکل اصلی اقتصاد کشور رکود است و تا کشور از این حالت خارج نشود مشکلات حل نمی‌شود“
رفسنجانی در دیدار با وزیرخارجه اتریش با شکایت از سختگیریهای کشورهای 1+5 در مذاکره بار ژیم، نیاز رژیم به پیشرفت مذاکرات را به طرف مقابل گوشزد می‌کند و می‌گوید: ”اصل مسأله پیچیده نیست، ولی به‌خاطر اهداف سیاسی این پرونده، پیش‌بینی روشن مشکل است. البته امیدوار به دورنمای روشنی هستیم. اگر غرب می‌خواهد مسأله به‌صورت فنی حل شود، زمان زیادی نمی‌خواهد، چون زمینه‌ها برای توافق نهایی آماده است“.
رفسنجانی با عقب‌نشینی از مواضع پیشین نظام ولایت‌فقیه در شاخ و شانه کشیدنهای پوشالی برای کشورهای غربی و عقب‌نشینی در مورد ”حق مسلم هسته‌یی“ به مخاطب می‌فهماند که رژیم آخوندی سرعقل آمده و خواستار تفاهم با جامعه جهانی است.
رفسنجانی در ادامه صحبتش می‌گوید: ”ایران بارها اعلام کرده از عواقب جنایت‌بار سلاح اتمی متنفر است و در اهداف سیاسی خویش به رویارویی با جهان نمی‌اندیشد“.
ظریف وزیر خارجه کابینه دولت آخوند حسن روحانی در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه اتریش رویکرد نظام ولایت‌فقیه به مذاکرات هسته‌یی را «‌مثبت» خوانده و گفته است: «‌این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید و در آن به توافقی دست خواهیم یافت“
روزنامه مردم‌سالاری 3اردیبهشت از قول یک نماینده مجلس رژیم وابسته به باند رفسنجانی روحانی اندر فواید مذاکرات هسته‌یی می‌نویسد: ”فواید مذاکرات هسته‌یی بیش از هزینه‌های آن است“.
نماینده دیگری از باند رفسنجانی- روحانی به نام جوکار نگران این است که ”تندروها“ از هر دو طرف بازی و میز مذاکرات را به هم بزنند، اما با استناد به حمایت خامنه‌ای و نیاز ولی‌فقیه به مذاکرات پیش‌بینی می‌کند که ”تندروها“ در این زمینه ناکام خواهند ماند و می‌افزاید: ”شاید به نظر برسد که مشکل اصلی ما تندروهایی هستند که در هر دو طرف تیم مذاکره‌کننده یعنی ایران و 1+5 حضور دارند و می‌خواهند کارشکنی کنند. در این خصوص باید بپذیریم که در ایران هیچ‌کس نمی‌تواند چوب لای چرخ مذاکرات بگذارد، زیرا مقام معظم رهبری تعیین‌کننده سیاستهای کلان کشور هستند“.
روزنامه حکومتی ابتکار (17بهمن) شرایط اضطرار نظام آخوندی را در صورت ادامه تحریمها علیه رژیم، چنین توصیف می‌کند که اگر رژیم با زانوان خونین پای میز مذاکره نمی‌رفت، خفگی اقتصادی به وضعیت فلاکت باری می‌رسید.
روزنامه ابتکار در این زمینه می‌نویسد: ”اگر تحریمها ادامه می‌یافت و باقیماندهٴ صادرات نفتی ایران هم قطع می‌شد، قیمت دلار در ایران چقدر می‌شد؟ 5هزار تومان، 6هزار تومان یا 10هزار تومان؟ و یا نرخ تورم چه مرز های تازه‌یی را می‌شکست؛ 100 درصد، 200؟ یا حتی بالا تر؟ مطمئناً بدون این توافق (ژنو)، تهیه بودجه برای سال غیرممکن می‌شد ”.
با توجه به این اوضاع فلاکت‌بار است که بی‌تابی عناصری مانند رفسنجانی، ظریف، لاریجانی و نمایندگان وابسته به این باند در مجلس رژیم، قابل توجیه و تعبیر است.
وضعیت خفگی اقتصادی رژیم این روزها هر روز ابعاد وسیعتری پیدا می‌کند و آخوند روحانی و کارگزاران حکومتش هرتریبونی که گیرمی‌آورند، برای شیرفهم کردن باند مقابل و نیروهای وارفته نظام استفاده می‌کنند و بر ضرورت برون‌رفت از این وضعیت تأکید می‌کنند. آخوند روحانی و کارگزارانش برون‌رفت از حالت قفل و خفگی اقتصادی را مشروط به موفقیت مذاکرات هسته‌یی و رفع تحریمها می‌دانند. .
دل بستن باند رفسنجانی - روحانی به پیشرفت مذاکرات و اهمیت آن برای رژیم و ترس بعضی از مهره‌های این باند که مبادا این مذاکرات به خطر بیفتد، حاکی از ذلت نظام برای حل مسائل یومیه حکومتی است.
ضمنا خواری و ذلتی که در اظهارات سران و مهره‌های باند رفسنجانی - روحانی دیده می‌شود، حاصل شرایط کنونی رژیم آخوندی و خفگی رژیم به‌لحاظ مسائل اقتصادی است.
همان‌طور که آن نماینده مجلس رژیم از کارشکنی ”تندروها“ اظهار نگرانی کرد، از نظر باند رفسنجانی- روحانی درصورتی‌که فرصت مذاکرات از دست برود، هیچ‌گاه فرصتی برای برون‌رفت نظام از خفگی اقتصادی وجود نخواهد داشت و بحرانها ی پی‌درپی گریبانگیر نظام ولایت خواهد شد.
البته این باند غافل از این است که به فرض این‌که مذاکرات به نتیجه برسد و تحریمها علیه رژیم لغو شود، آثار زهر تمامی پیکر فرتوت نظام ولایت‌فقیه را دربر می‌گیرد و در هر شرایطی (به نتیجه رسیدن مذاکرات یا شکست آن) رژیم آخوندی از عواقب تلخناک و آثار جام زهر گریزی ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8235fd4d-4f06-488c-bde5-4f317b046a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات