728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

«جفتک اسب» مذاکرات اتمی

-

مذاکرات هسته یی
مذاکرات هسته یی
به‌رغم ادعاهای طیفی از مهره‌های نظام در مخالفت با مذاکرات هسته‌یی و توافقنامه ژنو، نظام ورشکسته آخوندی آن‌چنان محتاج به مذاکرات و توافق هسته‌یی است که این روزها کارگزاران و رسانه‌های رژیم نمی‌توانند اشتیاقشان در زمینه رسیدن به توافق دائم را پنهان کنند.
عناصر هر دو باند رژیم بی‌مناسبت یا با مناسبت از هر تریبونی استفاده کنند که ضرورت توافق را به گوش مخاطبان رژیم در میان کشورهای 1+5 برسانند.
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم در دیدار با چند تن از نمایندگان مجلس فرانسه ضمن سوزوگداز در مورد سخت‌گیری کشورهای 1+5 در جریان مذاکرت هسته‌یی، پیام می‌دهد درصورتی‌که مذاکره‌کنندگان غربی با ابتکار برخورد کنند توافق نهایی دور از دسترس نیست.
رئیس مجلس رژیم همچنین در جمع مزدوران رژیم در طبس، عقب‌نشینی رژیم از مواضع گذشته را حسن‌نیت نظام و دولت نسبت به کشورهای 1+5 دانست و به آمادگی رژیم برای عقب‌نشینی بیشتر تحت عنوان ”حسن نیت“ اشاره کرد و گفت: ”اگر اعضای گروه 1+5 خودشان را فریب ندهند و صادق باشند، در 2 تا 3ماه می‌توانند با ما توافق کنند و ما نیز این آمادگی را داریم که حسن‌نیت خود را برای برقراری ارتباط صلح‌آمیز نشان دهیم“.
روزنامه مردم‌سالاری وابسته به باند رفسنجانی- روحانی شرایط فعلی را بهترین فرصت برای توافق بین رژیم و کشورهای غربی می‌داند و نگران این است که ”افراطیون“ دو طرف (رژیم و آمریکا) پیشی بگیرند و میز رژیم را در مذاکرات به هم بزنند.
حسین ملائک یکی از دیپلومات تروریستهای سابق رژیم از باند رفسنجانی ـ روحانی، به نیاز رژیم برای رسیدن به توافق هسته‌یی، و نیاز دولت آخوند روحانی به عادی‌سازی و توسعه روابط با کشورهای اروپایی اشاره می‌کند و نگران این است که ستون خیمه سیاست دولت آخوند حسن روحانی به هم بریزد.
مهره وابسته به باند رفسنجانی- روحانی در روزنامه مردم‌سالاری 6اردیبهشت می‌نویسد: ”به نظر می‌رسد ستون خیمه و رویکرد اصلی سیاست خارجی دولت آقای روحانی که عبارت از عادی‌سازی و توسعه روابط با کشورهای اروپایی بود تحت فشار زیاد داخلی قرار دارد و اگر برای آن راه‌حلی در نظر نگرفته نشود بیم آن می‌رود که به‌طور اساسی فرو ریزد“.
دیپلومات تروریست رژیم با اشاره به ضربه‌یی که نظام ولایت‌فقیه از قطعنامه پارلمان اروپا خورد و ماجرای راه ندادن ابوطالبی گروگانگیر به سازمان ملل توسط دولت آمریکا، از تاثیرات آنها بر مذاکرات و روابط با رژیم و آمریکا ابراز نگرانی کرده و می‌نویسد: ”با آغاز مذاکرات اتمی با کشور‌های 1+5 و نتیجه بخشی و توافق اولیه زود هنگام آن و استقبال محافل سیاسی بین‌المللی از آن، این‌گونه به نظر می‌رسید که با این روند و سرعت شاید بتوان نتایج را زود تر از پیش‌بینی‌ها مشاهده کرد اما تحولات بعد از «حلول سال اسب» نشان داد که احتمالاً قبل از نجابت این حیوان جفتک آن دارد نصیب دولت می‌شود. با تصویب قطعنامه راهبردی پارلمان اروپا که مائده‌ای برای مخالفان دولت آقای روحانی بود و سپس رد ویزای سفیر منتخب ریاست جمهور برای سازمان ملل توسط دولت آمریکا تقریباً می‌توان گفت موضوع روابط با غرب از کلیه جهات مورد تهاجم قرار گرفته است‌“.
علی محمدی یکی از نمایندگان مجلس رژیم، آینده سیاسی و اقتصادی نظام را به نتیجه مثبت مذاکرات هسته‌یی نظام گره می‌زند و تأکید دارد: ”مذاکرات باید ادامه داشته باشد و اگر توافق نهایی با رعایت منافع طرفین صورت پذیرد، فضای اقتصادی و سیاسی کشور بسیار متفاوت‌تر از امروز خواهد شد. با مذاکرات موافق هستم و تأکید دارم که باید این مذاکرات ادامه پیدا کند“
نماینده دیگری از مجلس آخوندی به نام محمد صالح جوکار در روزنامه مردم‌سالاری با استناد به موافقت خامنه‌ای با مذاکرات، نیاز رژیم را به توافق با کشورهای 1+5 را به سبک یک کارگزار نظام ولایت‌فقیه، چنین تئوریزه می‌کند: ”جامعه سیاسی و اجتماعی ایران نظر مساعدی به این مذاکرات دارد، زیرا بر مبنای قانون اساسی، در کشور ما یک شاخص وجود دارد که آن هم مقام معظم رهبری است. اگر ایشان را به‌عنوان شاخص و سیاستگذار در نظر بگیریم، دیگر نباید بحث و صحبت دیگری در میان باشد“.
اعتراف مهره‌ها و کارگزاران رژیم به اهمیت مذاکرات برای رژیم وترس آنها از این‌که مبادا این مذاکرات به خطر بیفتد، حاکی از ذلت پذیری نظام دربن‌بست گیرکرده ولایت‌فقیه است. خواری و ذلتی که در اظهارات کارگزاران و مهره‌های نظام دیده می‌شود، حاصل شرایط کنونی رژیم آخوندی است. کارگزارن رژیم که اعترافهای آنها نقل شد، رژیم ولایت را درصورتی موفق می‌دانند که گریبانش از این بحرانها خلاص شود و مذاکرات نتیجه مثبتی داشته باشد، در غیراین صورت به قول آن کارگزار نظام، جفتک شکست اسب مذاکرات نصیب دولت آخوند روحانی و نظام ولایت‌فقیه خواهد شد.

.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/085ca72b-506e-430b-8bff-b0eec3804df7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات