728 x 90

زندانیان سیاسی,حمله به بند 350 اوين,

فراخوان سازمان گزارشگران بدون مرز برای تحقیقات مستقل در مورد حمله به زندانیان اوین

-

فراخوان گزارشگران بدون مرز
فراخوان گزارشگران بدون مرز
سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه‌یی خواستار تشکیل یک کمیسیون مستقل برای بررسی حمله دژخیمان رژیم آخوندی به زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین شد. در این بیانیه که روز پنجشنبه 4اردیبهشت صادر شده آمده است: حمله به زندانیان از سوی برخی از مقامهای دستگاه قضایی، اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، هماهنگ و طرح‌ریزی شده است. حضور برخی از چهره‌های این سه نهاد در کنار گارد ضدشورش در حمله به بند ٣۵٠ تصادفی نبوده است»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در جریان حمله مأموران به بند ۳۵۰ اوین، بسیاری از زندانیان و در این میان برخی از روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی به شکل وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلولهای انفرادی و در بند ٢۴٠ منتقل شدند».

گزارشگران بدون مرز با تأکید بر این‌که «‌سلامت و زندگی این زندانیان که از درمان هم محروم شده‌اند در خطر قرار گرفته است» خواستار آن شده که کمیسیون مستقلی برای بررسی حمله به بند 340 تشکیل شده و «‌احمد شهید گزارشگر ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، اجازه یابد به فوریت برای تحقیق و بررسی مستقل به ایران برود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/702f04eb-f1d5-4750-b669-1245bb57c2fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات