728 x 90

قيام هاي خاورميانه,اخبار سوريه,

آخرین وضعیت حمص سوریه

-

حمص - سوریه
حمص - سوریه
در حمص رزمندگان راههای پشتیبانی نیروهای اسد بین روستاهای شرقی و غربی این شهر را مسدود کردند. آنها در منطقه «جبل الجندلی» حداقل 50 تن از این نیروها را کشتند.

تلویزیون اورینت:
نظام اسد اقدام به بمبارانهای مناطق مسکونی کرد و تعدادی از ساکنان کشته و مجروح شدند. به انتقام این اعمال جنایتکارانه در حق ساکنان، رزمندگان بیش از 70 موشک گراد به پایگاههای نیروهای اسد شلیک کردند.

اکنون ارتباط ما با دوتن از گزارشگران صحنه در این شهر برقرار است:
ـ سؤال اول این است که اهمیت استراتژیک این درگیریهای برای انقلابیون چیست؟

گزارشگر: رزمندگان با بستن راه شرقی ـ غربی محله قدیمی شهر حمص، ارتباط نیروهای اسد را قطع کردند. با این کار نیروهای دشمن در وسط شهر گیر افتاده‌اند، این طراحی ماهرانه باعث شد انقلابیون به مناطق محاصره شده مسلط شوند. در حال حاضر رژیم اسد برای بیرون کشیدن نیروهایش حملات هوایی را شدت بخشیده است. این حملات در منطقه تلبیسه بیشتر است. رزمندگان با کشیدن این دیوار بین نیروهای اسد توانسته‌اند تعداد زیادی از این نیروها و شبه‌نظامیان شبیحه را به هلاکت برسانند.

ـ بعد از گذشت ماهها از درگیریهای منطقه تلبیسه مجدداً نظام دست به بمباران زده است، علت آن چیست؟

گزارشگر شبکه شام: طی روزها اخیر در مناطق شمالی شاهد بمبارانهایی هستیم که زمینه‌سازی برای حمله زمینی به این مناطق است. درگیریهای زمینی جدیدی در مناطق شمال شروع شده.

- آیا تلاشی برای شکستن محاصره حمص خصوصاً در قسمتهای شمالی بین طرفین در جریان است؟

گزارشگر: دقیقا، درگیریها تماماً برای شکستن محاصره صورت می‌گیرد، سد کردن راه نیروهای اسد در شمال فقط به‌منظور قطع ارتباط آنها نبوده بلکه هدف بزرگتر کم کردن فشار روی شهر حمص و ضربه زدن به نیروهای اسد در تمامی مناطق است.

در حال حاضر ما شاهد درگیری در نقاط دیگر شهر از جمله جبهه «جبورین» و دیگر جبهه ها شمالی هستیم. در این درگیریها 7 تن از رزمندگان شهید شدند. در مقابل دهها تن از مزدوران به هلاکت رسیدند. تنها در یک روز شش بار منطقه تلبیسه و چندین بار منطقه «رستان» مورد هجوم هوایی قرار گرفته‌اند.

اگر خدایی ناکرده درگیریها در شمال شکست بخورند، بدون شک شاهد سقوط حمص قدیم خواهیم بود. این هدف اصلی تهاجم مجدد دشمن به شهر حمص است. رزمندگان به این موضوع کاملاً واقف هستند. به همین دلیل، راه آنها را در شمال سد کرده‌اند و تا به‌حال اجازه نداده‌اند نیروهای دشمن به خواستشان برسند. از این‌رو جبهه شمال در محور همه درگیریها و توجهات است.

ـ آیا اتاق عملیات رزمندگان برای ارتباط بین انقلابیون در تلبیسه و شمال کاری انجام داده است؟

گزارشگر: در این منطقه نبرد جبهه‌یی به شکل کلاسیک امکانپذیر نیست، اتاق عملیات تماماً سعی می‌کند به درگیریها شکل منظمی بدهد و طرحهای مشخص را پییش ببرد. هدف کم کردن محاصره و فشاردر حمص قدیم و زمین‌گیر کردن نیروهای اسد وقطع راههای پشیبانی آنها است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/786cfa89-9981-478c-8534-bda6ecc853a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات