728 x 90

حمله به بند 350 اوين,

هم چوب را خوردند هم پیاز را!

-

تجمع خانواده های زندانیان سیاسی و زندان اوین
تجمع خانواده های زندانیان سیاسی و زندان اوین
رژیم می‌خواست از حمله به زندانیان بی‌دفاع و دست خالی، نانی برای نمایش قدرت خود گرم کند، تا با ایجاد رعب و وحشت به قول شریعتمداری معاون حسن روحانی بتواند این سرفصل یارانه‌ها را با «آرامش» طی کند. اما مقاومت جانانه زندانیان و خانواده‌های آنها، میز رژیم را در هم ریخت و صحنه به جای نمایش قدرت شد صحنهٴ ضعف و ذلت نظام. رژیم به قول مثل معروف هم چوب را خورد و هم پیاز را و هم صدتومان را داد. چوب را اول از ایستادگی خانواده زندانیان و مقاومت خود زندانیان خورد بعد هم خیل جوانان، زنان، دانشجویان و اقشار خشمگینی که با صدور اطلاعیه‌های خود، یک دفعه رژیم ضدبشری را با صفی از بپاخاستگانی مواجه کردند که مثل اشرفیها و اشرف‌نشانها، با عزم ایستادن تا آخر با زندانیان و خانواده‌های آنها اعلام همبستگی کردند. رژیم پیاز را هم با تشدید تخاصمات باندی خودش خورد. نمایش تکذیبهای سردژخیم اسماعیلی در کنار مهره‌های سراسیمه شده مجلس ارتجاع و آخوند پورمحمدی که حرفهای سردژخیم زندان را تکذیب کردند، تابلو نمایش ذلت و وحشت را را کامل کرد. در رسانه‌های باندی هم سراسیمگی بیشتر بود. روزنامه جمهوری از باند رفسنجانی به «تندروهای بی‌فکر که برای نظام در این شرایط پر مخاطره مشکل دیگری» آفریده‌اند هشدار داد و قیام مردم و سال 88 را یادآوری کرد. این از چوب و پیاز، اما صدتومن را که همان دادن قیمت است رژیم چندتا مجبور شد بدهد. یکی در عرصه جهانی و محکومیتهای سازمانهای حقوق‌بشری همراه با انعکاس‌های رسانه‌های بین‌المللی از گاردین و نیویورک تایمز تا رسانه‌های منطقه‌ای، و دیگری اذعان به شکست و به گل نشستن اهرم سرکوبی در داخل. که این یکی از همهٴ آن چوب و پیازها برای باندهای هار رژیم دردآورتراست، آن‌قدر که حاضرند برای انکار آن سردژخیم خود را هم به صلابه بکشند. از مطلبی تحت عنوان «تاوان یک سهل انگاری» در ارگان باند فاشیستی مؤتلفه بخوانید که چطور به خودیهای نظام می‌پرد که چرا تیغ نظام را کند کرده‌اند، این مطلب بی‌نیاز ازهر تفسیری است: «تعدادی از نمایندگان مجلس در زمینه ضرورت رسیدگی به موضوع ضرب و شتم زندانیان بند 350 زندان اوین به وزیر دادگستری تذکر دادند... بهتر بود یک تذکر هم به زندانیان مورد اشاره می‌دادند و می‌گفتند درست نیست از داخل زندان با بی.بی.سی و سرویس‌های جاسوسی دشمن از طریق موبایل ارتباط برقرار کنید. و همین‌طور خوب بود که به آنها می‌گفتند ای کاش حتی اگر اطلاعات به دشمن می‌دهید آن اطلاعات درست باشد... نمایندگان محترم باید می‌دانستند طبق آیین‌نامه زندانها بازرسی از بندها یک امر قانونی است. .. روزنامه قانون هم که متأسفانه طرفدار دولت است حکم صادر می‌کند این بازرسی غیرقانونی است!

... البته از سازمان زندانها هم باید گله کرد که چرا با سهل‌انگاری و عدم مراقبت و دقت در بازرسیها زندان را تبدیل به هتل و قمارخانه کرده و زندانیان فتنه‌گر را پررو و طلبکار.

اگر به این طلبکاری ادامه دهند طبیعی است مردم ساکت نخواهند نشست. مسئولان باید تاوان سهل انگاریهای خود را بدهند». (رسالت 3اردیبهشت 1393)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30f5b355-55f5-4776-afa9-eb4b2687724d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات