728 x 90

گردهمايي جوامع جوانان در پاريس,

سارا نوری: «من تحت تأثیر جانفشانی، ایمان، امید و فداکاری اعضای مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران قرار گرفتم»

-

گردهمایی نمایندگان تشکلهای جوانان در پاریس
گردهمایی نمایندگان تشکلهای جوانان در پاریس
خانم رئیس‌جمهور، میهمانان گرامی، دوستان عزیز، با تشکر از فرصت و افتخاری که به من دادید تا در این گردهمایی شرکت کنم. من سارا نوری، یک وکیل ایرانی مقیم فرانسه و عضو کانون وکلای پاریس هستم. والدین من هر دو متولد ایران بودند و بعد از سرکوب وحشتناک مردم ایران توسط رژیم ملایان که 33سال پیش آغاز شد، آنها وارد تبعید شدند. پدرم یک دیپلومات سابق است که درست در شروع خونریزیها تصمیم به جدایی از رژیم ایران گرفت. او در کنار مقاومت ایران و به‌طور خاص مجاهدین، که همواره معتقد بود تنها آلترناتیو دموکراتیک و معتبر در برابر دیکتاتوری ملایان هستند، مبارزه کرده است. مادرم یک مهندس معماری است که در پاریس تحصیل کرد، یعنی همان جایی که با پدرم آشنا شد و هر دو زندگی خود را وقف مبارزه برای دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر در وطن خود کرده‌اند. مادرم همچنین یک فعال حقوق زنان است و همواره از شورای ملی مقاومت ایران و رهبری مریم رجوی حمایت کرده است. بنابراین، من در محیط سیاسی که حول این آرمان بزرگ نهفته است، بزرگ شدم. من در اوایل جوانیم شروع به شرکت در تظاهرات، جلسات و اعتراضات کردم، یعنی اقداماتی علیه درد و رنجی که دیکتاتوری مذهبی بر مردم ما، به‌طور خاص زنان و جوانان مانند خودم، اعمال کرده است. در حالی که هنوز یک نوجوان بودم، به‌شدت تحت تأثیر جانفشانی، ایمان، امید و فداکاری اعضای مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران برای رهایی خلقشان از دیکتاتوری ملایان، قرار گرفتم و کاملاً قانع شدم که این یک مبارزه کاملاً مشروعی است.

میهمانان محترم، اجازه بدهید از فرصت حضور دوستان آمریکایی این جنبش مقاومت استفاده کنم تا نگرانی عمیق خودم را پیرامون رویکرد دولت آمریکا نسبت به مسأله ایران ابراز کنم. به نظر من برخی از افراد مسئول قدیمی‌ترین دموکراسی جهان، به‌طور خاص در کاخ سفید و وزارت خارجه، بیشتر نگران مماشات با ملایان هستند تا به فراخوان آزادی که از ایران شنیده می‌شود، گوش دهند. از زمانی که حسن روحانی رئیس‌جمهور شد، مقامات رژیم بیش از 500 مورد اعدام را اعلام کرده‌اند، که برخی در ملأعام بوده است. این شامل زنان و نوجوانان می‌شود و برخی زندانیان سیاسی به‌عنوان قاچاقچی مواد مخدر حلق‌آویز می‌شوند.

من همچنین به‌شدت نگران وضعیت 3هزار عضو مجاهدین شامل1000 زن هستم، که اکنون در زندانی در عراق به نام کمپ لیبرتی هستند. آنها در کمپ اشرف توسط نیروهای عراقی، که دستورات خود را از مالکی می‌گرفتند و دولت او دست‌نشاندهٴ رژیم ایران است، مورد حمله و قتل‌عام قرار گرفتند. بعد از این‌که به اجبار به کمپ لیبرتی منتقل شدند، حملات و کشتارها ادامه داشته است.

ما این‌جا یک نمونه فاجعه‌باری از نقض قانون بین‌المللی و همچنین نقض قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی را داریم. دولت آمریکا دارای یک مسئولیت مستقیم است. دولتهای غربی نباید بار دیگر اجازه دهند توسط رژیم ملایان فریب داده شوند و وارد سلسله اعمالی شوند که تنها در خدمت سیاست توسعه طلبی و ترور از جیب مردم ایران است. بگذار از خود سؤال کنیم چه چیزی در ایران تغییر کرده از زمانی که این به‌اصطلاح مدره رئیس‌جمهور شده است؟ من از حضور بسیاری از شخصیتها و شهروندان عادی آمریکایی در طرف ما احساس دلگرم‌کننده قوی دارم. من بابت هر کاری که برای کمک به این مبارزان آزادی کرده‌اید، قدردانی می‌کنم. مبارزان آزادی از انقلابهای فرانسه و آمریکا الهام می‌گیرند که آزادی و خوشبختی را برای مردم این کشورها به ارمغان آوردند. آنها خواهان چیزی جز کمک برای پایان دادن به دیکتاتوری و بی‌عدالتی در کشور خودشان نیستند تا این ملت بزرگ بتواند به جهان آزاد و دموکراتیک بپیوندد و به پیشرفتهای آن کمک کند.

با تشکر از حمایت و کمکهای شما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56bd1540-c40c-4909-8f54-9193b9d3fec7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات