728 x 90

اوكراين,

تنشها در شرق اوکراین بالا می‌گیرد

-

 -
-
تنش در شرق اوکراین بالا می‌گیرد. درگیری مسلحانه میان پلیس اوکراین با طرفداران روسیه در شهر کراماتورسک رخ داد. آیا روسیه قصد الحاق بخش دیگری از خاک اوکراین به فدراسیون خود را دارد؟

تلویزیون سی.ان.ان
هنوز علائمی از کاهش تنشها در شرق اوکراین دیده نمی‌شود. در نقاط مختلف کشور افراد مسلح به اماکن مختلف حمله می‌کنند. پلیس با تعدادی افراد مسلح در شهر کراماتورسک وارد درگیری شد. وزارت کشور اوکراین اعلام کرد آنها در حال حمله به یک ایستگاه پلیس بودند. در شهرک دیگری در شمال اوکراین افرادی نقابدار به یک ایستگاه پلیس دیگر حمله کرده و توانستند آن را به تسخیر خود درآوردند

کاخ سفید می‌گوید افراد مسلحی که در شرق اوکراین به اماکن دولتی حمله کردند از طرف روسیه پشتیبانی می‌شوند. وزیر خارجه آمریکا، جان کری هشدار داد در صورتی‌که روسیه به این تنشها پایان ندهد با عواقب جدی روبه‌رو خواهد شد.
 

ما مطلع شدیم که معاون رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن قرار است 22آوریل به «کی یف» سفر کند و با مقامهای دولت اوکراین ملاقات کند. کاخ سفید نسبت به هر گونه مداخله روسیه هشدار داد.

 

کاخ سفید بسیار نگران است که درگیریها در شرق اوکراین منجر به همان سناریویی شود که در رابطه با کریمه روی داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ace610d0-1638-414c-a4ba-b6ff3ca96b87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات