728 x 90

فضانوردي,

بازگشت ناسا به فضا

-

بازگشت ناسا به فضا
بازگشت ناسا به فضا
ناسا قرار است به فضا برگردد. انتظارات زیادی در این رابطه وجود دارد. اسم این فضاپیما ”اوراین ”می‌باشد و قرار است در ماه سپتامبر به فضا برود. ناسا از وقتی که برنامه شاتل خود را در سال 2011 توقف زد به فضا نرفته بود.

همه بخشهای ناسا مجدداً به هم پیوستند تا این سازمان فضایی را برای سفر جدیداش به فضا آماده کنند.

قرار است سفر این فضاپیما در ماه نوامبر یا دسامبر صورت گیرد ولی از همین حالا ساعت شمار معروف ناسا شروع به‌کار کرده است.

این‌جا مرکز فضایی کندی است. این فضاپیمای پیشرفته دارای 60000 قطعه و 20 مایل سیم کشی می‌باشد و هفته آینده مهندسان می‌خواهند جهت آماده کردن برای پرتاب، آن را به‌صورت غیرعادی تکان بدهند. هنوز آزمایشات بر روی موتور پرتاب این دستگاه ادامه دارد که قرار است جدیدترین و بزرگترین موشک دنیا را به خارج از جو زمین پرتاب کند. بعد از سالها دور بودن از صحنه اکنون هیجان تمام ناسا را فراگرفته است. مرکز کنترل مأموریت در هوستون آمریکا هم کاملاً عوض و نوسازی شده است.

 

فضاپیمای اوراین ”چه مسافتی را طی می‌کند و تا چه میزان از کره زمین دور خواهد شد؟
 

این فضا پیما دورتر از هر فضاپیمای دیگری که در 40سال گذشته توسط انسان به فضا پرتاب شده از ما دور خواهد شد. آخرین بار فضاپیمایی به کره ماه سفر کرد. اوراین قرار است 3000 مایل و دو دور دور زمین سفر کند. سپس به جو زمین با سرعت 20، 000 مایل در ساعت برگردد. اگر همه چیز خوب پیش برود اولین مأموریت انسان در سال 2022 به یک سنگ آسمانی و بعد هم کره مریخ خواهد بود.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/978669db-4e1a-4e40-9403-5990da383751"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات