728 x 90

ليبرتي,

استرون استیونسون در کنفرانس بین‌المللی در پارلمان اروپا: قطعنامه پارلمان اروپا رژیم ایران را هیستریک کرد

-

استرون استیونسون
استرون استیونسون
عصر به‌خیر خانمها و آقایان، به این جلسه گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد خوش آمدید. سمینار امروز ما متمرکز بر موضوع حقوق‌بشر در ایران است، و به این دلیل، مایه افتخار من است که بار دیگر به خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در این جلسه خوشآمد بگویم. همواره مایهٴ افتخار ماست که به شما، خانم رجوی، در پارلمان اروپا خوش‌آمد بگوییم. اجازه بدهید برای شروع بحث چند کلمه بیان کنم.

سفر حساب‌ناشده کاترین اشتون به تهران در ماه گذشته برای مماشات با ملایان تقریباً حتی قبل از این‌که از هواپیما پیاده شود به هم ریخت. این در شرایطی بود که خبرها حاکی از توقیف یک کشتی از رژیم ایران توسط اسراییل بود که دهها موشک دوربرد زمین به زمین را حمل می‌کرد، همراه با موشکهای مختلف، سلاحهای تهاجمی و مهمات برای تروریستهای در ارتباط با رژیم ایران در غزه. رژیم ایران صادر‌کننده اصلی و بانکدار تروریسم در جهان است و تلاش آنها برای بازی موش و گربه جهت قانع کردن اشتون و دیگران که هیچ قصدی برای ساخت بمب اتمی ندارند، مسخره است. کنایه‌آمیزتر این‌که اشتون در روز 8مارس، یعنی روز جهانی زن، وارد ایران شد. سرکوب زنان توسط رژیم ایران برای همه شناخته شده است. در واقع در 4مارس این رژیم یک زن 25ساله را حلق‌آویز کرد. این زن از نوجوانی در حبس نگه‌داشته شده بود، او یک دختر 10ساله از خود باقی گذاشت.

یک زن جوان 26ساله دیگر ایرانی، که به مدت 7سال به‌خاطر دفاع از خود در زندان بوده است، اکنون در معرض اعدام قرار دارد. البته هدف اصلی ملایان برای سالیان متوالی همین زنان بوده‌اند. بسیاری از این زنان به‌طور سیستماتیک مورد هتک حرمت، شکنجه و اعدام در زندانهای ایران قرار گرفته‌اند. فکر کنم همگی باید بدانیم که خواهر خانم رجوی، وقتی که باردار بود، همراه با همسرش توسط ملایان اعدام شد. یک زن ایرانی بر اساس قانون شرعی قرون‌وسطایی نیمی از ارزش یک مرد را دارد. شهادت دادن یک زن در دادگاه شرع آخوندی تنها نیمی از ارزش شهادت دادن یک مرد را دارد.

اما این تنها زنان نیستند که رنج می‌برند. رژیم ایران یک ناقض مستمر حقوق‌بشر و یکی از حامیان اصلی حکم اعدام است. علاوه بر این، رژیم ایران حامی اصلی رژیم وحشی اسد در سوریه است و به‌طور دائم از طریق عراق اقدام به صدور تسلیحات و پرسنل نظامی به آن کشور می‌کند تا جنگ و قتل‌عام اسد علیه مردم خود را تقویت کند.

رژیم ایران همچنین شروع به صدور تسلیحات به دولت دست‌نشانده خود در کشور همسایه عراق کرده است، جایی که نخست‌وزیر وحشی، فرقه‌گرا و فاسد آن، یعنی نوری مالکی، از این تسیلحات که توسط ملایان تأمین می‌شود استفاده می‌کند تا حملات وحشیانه را علیه جمعیت عمدتاً سنی در فلوجه و رمادی صورت دهد. در آنجا صدها شهروند بیگناه نیز کشته شده‌اند.

در حالی که اشتون با رئیس‌جمهور جدید و خندان! یعنی روحانی، در حال مذاکره بود، شاید این را در نظر گرفته بود که حداقل 700تن از زمانی که او در حدود9ماه پیش به قدرت رسید، اعدام شده‌اند و بسیاری از آن اعدامها در ملأعام بوده‌اند. چند هفته پیش دیوان عالی ملایان حکمی را تأیید کرد تا مردی را کور کنند و گوش و بینی او را ببرند. از آغاز این سال 150تن تا کنون اعدام شده‌اند. شاید اشتون توانست این سؤال را مطرح کند که روحانی چگونه «مدراسیون» خود را با چنین وحشیگریهایی توجیه می‌کند. ملایان خواه ناخواه از سفر اشتون استفاده تبلیغاتی می‌کنند و مفروض می‌گیرند که حضور او بدین معنی است که اتحادیه اروپا مطلقاً نسبت به این اعدامهای وحشیانه و نقض فاحش حقوق‌بشر نگرانی ندارد. البته اهانت آنها به غرب در هفته گذشته بسیار بارز بود، یعنی وقتی که یک تروریست شناخته شده را به‌عنوان سفیر جدید خود در ملل‌متحد منصوب کردند.

متأسفانه سفر نمایندهٴ عالی اتحادیه اروپا هیچ آسایشی را برای جمعیت بزرگ سرکوب شده ایران فراهم نخواهد کرد. همچنین به هیچ‌وجه به ترویج ارزشهای اصلی اروپایی ما در زمینه آزادی، دموکراسی، حقوق‌بشر، حقوق زنان، قانون و عدالت کمک نخواهد کرد. رژیم شرور ملایان به‌سادگی این مسائل را نادیده می‌گیرد. چشم‌انداز یک توافق هسته‌یی با رژیم ایران صفر است و تلاشهای بارونس اشتون برای ارزیابی چند برگ کاغذ در بروکسل و اعلام صلح در دوران ما در بهترین حالت ابلهانه، و در بدترین حالت یک توهم خطرناک است.

هفته گذشته قطعنامه ما حول رژیم ایران در پارلمان اروپا تصویب شد، اگر ‌چه بسیار ضعیف‌تر از آن بود که باید می‌بود، اما، مقامات رژیم ایران، از رئیس مجلس، و حتی وزیر خارجه تا امام جمعه حکومتی به نوبت به پارلمان اروپا و اتحادیه اروپا بابت تصویب این قطعنامه حمله کردند. آنها بسیار هیستریک شدند و اکنون سفر پیشنهادی افراد سیاسی رژیم ایران به استراسبورگ را در اعتراض لغو کرده‌اند. البته، سرتیپی که نیروهای بسیج را فرماندهی می‌کند، یعنی مزدوران گشتاپو ملایان، اعلام کرد نمایندگان پارلمان اروپا، یعنی ما، که هفته گذشته این قطعنامه را تصویب کردند، بدتر از حیوانات چهارپا هستند و خواستار آن شد که بداند ما به چه جرأت در اروپا خواهان پایان اعدامها در ایران می‌شویم. او به ما گفت که سرمان باید در کار لعنتی خودمان باشد. این واکنشها، نخست نشان‌دهنده آسیب‌پذیری و حاضر نبودن این رژیم برای شنیدن مسائل حقوق‌بشری است. آنها می‌ترسند که ممکن است فضای رعب و وحشتی که ایجاد کرده‌اند، برداشته شود. ثانیا این امر، تحمل‌ناپذیری کامل رژیم را نشان می‌دهد و من فکر می‌کنم که این برای همه ما بدیهی است که اگر از شروع کار بر مواضع خود استوار می‌بودیم، آنها در بسیاری از عرصه‌های دیگر نیز عقب‌نشینی می‌کردند.

سفر اشتون به تهران همچنین فشار ملایان به مالکی را جهت کشتن یا استرداد 3هزار مخالف ایرانی در کمپ لیبرتی، کاهش نمی‌دهد. از زمانی که آمریکاییها به تعهد خود در تضمین امنیت این پناهندگان بی‌دفاع پشت کردند، آنها مورد اذیت و آزار، شکنجه روانی، محرومیت از غذا و دارو و نیازهای اولیه و بمباران قرار گرفتند و به جانب آنها به‌طور مستقیم شلیک شده و دست‌بند زده شده، اعدام شدند.

ما شاهد دست بستگیهای بی‌پایان توسط غرب و فراخوانهای مسخره به مالکی برای حسابرسی از افراد مسئول این جنایت بوده‌ایم. این به‌معنی آن است که از پادشاه هری بخواهیم مسئولیت یک پرورشگاه کودکان را برعهده بگیرد! اکنون به نظر می‌رسد غرب دستان خود را از حمام خون در عراق شسته است و در حالی‌که توجه‌شان با بحران سوریه و کریمه از این مسأله منحرف شده است. دیگر برایشان مهم نیست دولت شیعه بنیادگرا و فرقه‌گرای نوری مالکی در حال ویران کردن شهرهای سنی فلوجه و رمادی است و روزانه صدها مرد و زن و کودک را کشته و نقض عضو می‌کند، تحت این عنوان که آنها تروریست هستند. من پیامی برای اشتون و 28 وزیر خارجه اتحادیه اروپا دارم: شما در متوقف کردن بشار الاسد در قتل‌عام دهها هزار تن از شهروندان خود شکست خوردید؛ شما حتی در الحاق کریمه توسط ولادیمیر پوتین شکست خوردید؛ آیا فکر نمی‌کنید بعد از این سلسله شکستها بهتر باشد که با نجات 3هزار تن در کمپ لیبرتی یک پیروزی بزرگ نصیب خود بکنید؟ آیا شبها راحتتر بر تختهای خود نمی‌خوابیدید؟ به این موضوع فکر کنید. شما می‌توانید با یک اشاره خودکار به این تحول بزرگ دست‌یابید. تنها نیاز به شجاعت دارد و جهان نظاره‌گر آن است که ببیند آیا شما موش هستید یا شیر.

خانمها و آقایان، من سالهاست که ریاست گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد را برعهده داشته‌ام. من این یک افتخار بزرگ را داشته‌ام که با افراد بزرگی چون خانم رجوی کار کنم، کسی که تمام ویژگیهای رهبری پایدار، انرژیهای بیکران و شجاعت بزرگ را نمایندگی می‌کند. اما همچنین مفتخر بوده‌ام که با همه شما همکاری کنم، یعنی حامیان و دوستان جنبشی که خواهان چیزی جز برقراری مجدد دموکراسی، آزادی، عدالت و احترام به حقوق‌بشر در ایران نیستند.

اجازه بدهید با بیان صحبتهایی از ویکتور هوگو سخنانم را به پایان برسانم: ملتها هم مانند ستاره‌ها در تاریکی فرومی‌روند، این مسأله‌یی نیست، به شرط این‌که نور بازگردد و تاریکی به امری ابدی تبدیل نشود، طلوع و رستاخیز مترادف هم هستند، بازگشت نور همانا جاودانگی روح است.

خانمها و آقایان، ایران برای یک دوره طولانی در تاریکی رنج برده است. نور رهایی به‌طور واقع پنهان شده است. اما روزهای ملایان به شمارش افتاده است. بازگشت نور حتمی است. در واقع، ما می‌توانیم اولین نشانه‌های طلوع را در تاریکی ببینیم، و پرچمداران آن 3هزار تن افراد شجاع کمپ لیبرتی و حامیان آنها در سراسر جهان هستند. مفتخرم که بگویم من با آنها هستم، در هر قدم، من یک اشرفی هستم.

با تشکر فراوان، با تشکر فراوان، این مایه افتخار من است که بار دیگر به خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خوش‌آمد بگویم و رشته سخن را به ایشان بسپارم. خانم رجوی، بفرمایید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50259816-986c-4142-85ac-cf0614c2d6e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات