728 x 90

سوريه,

برخوردهای دوگانه آمریکا با اپوزیسیون سوریه

-

رزمندگان ارتش آزادی  سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه
منابع آمریکایی گفتند طرحهایی در دست دارند تا بر آموزش اپوزیسیون سوریه نظارت داشته باشند و محموله‌هایی از تسلیحات سبک را برای آنها ارسال کنند. هنوز سوالهای زیادی در مورد وضعیت سوریه از آمریکا می‌شود، چرا که هنوز سلاحهای پیشرفته‌ای که تعادل قوای نظامی سوریه را تغییر دهد توسط آمریکا در اختیار اپوزیسیون سوریه قرار نگرفته است.

علت این امر تفاوتی است که آمریکا در برخورد با گروه‌های مختلف اپوزیسیون سوریه قائل است. در این میان ارتش آزادی سوریه طرفی است که از نظر آمریکا قابل همکاری است. اما منابع آمریکایی به رویتر گفتند آمریکا بدون دریافت تضمین، تسلیحات ویژه را به این گروه تحویل نخواهد داد ولی بر روی اعضای آنها در اردن و در جنوب سوریه سرمایه‌گذاری می‌کند. اپوزیسیون سوریه با تسلیحات ویژه‌یی که از انبارهای اسد به غنیمت گرفت توانست تغییراتی را در صحنه ایجاد کند ولی گفته می‌شود که آمریکا با سیاست یک گام به پیش و دو گام به پس برخورد می‌کند. آمریکا اگر ‌چه اعلام کرده که از رزمندگان سوری حمایت می‌کند ولی حمایت کافی نکرده و به همین دلیل وضعیت صحنه نظامی به همان‌گونه‌ای که بوده است باقی خواهد ماند و به بیان دیگر آنطور که کارشناسان می‌گویند با چنین وضعیتی اپوزیسیون سوریه تنها می‌تواند پیروزیهایش را در صحنه حفظ کند ولی قادر نیست پیروزی جدیدی به‌دست آورد. چون برای پیروزیهای بیشتر می‌بایست تسلیحات پیشرفته‌تری در اختیار آنها قرار گیرد.

بسیاری هستند که از مردم سوریه می‌پرسند چرا رزمندگان تسلیحات پیشرفته در اختیار ندارند و یا حداقل تسلیحاتی را ندارند که توسط آن هواپیماهای رژیم اسد را سرنگون کنند و مانع کشته شدن روزانه مردم غیرنظامی شوند. ولی هر بار که این سؤالها مطرح می‌شود جوابهای مبهمی به آن داده می‌شود. مثلاً گفته می‌شود کشورهای حامی سوریه از آن نگرانند که تسلیحات ویژه به دست عناصر بنیادگرا بیفتد و یا به خارج سوریه منتقل شود. ولی رزمندگان عقیده دارند که برای تغییر تعادل قوای نظامی می‌بایست به تسلیحات ضدهوایی و موشکهای میان‌برد دست پیدا کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90c5ba50-d607-4858-8302-413233fd0e80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات