728 x 90

سوريه,

عملیات رزمندگان آزادی برای تصرف میدان عباسیین در قلب دمشق

-

 -
-
رزمندگان ارتش آزادی سوریه به نزدیکی میدان عباسیین در دمشق رسیده‌اند، این تحولی بزرگ در صحنه نبرد است.

تلویزیون اورینت:
درگیریهای تعیین‌کننده‌یی هم‌اکنون در قلب سوریه یعنی دمشق بین رزمندگان و نیروهای اسد در جریان است، این عملیات بعد از به کنترل درآمدن منطقه «الجوبر» به دست رزمندگان صورت گرفت.

به گفته گزارشگران که در صحنه عملیات تصرف «الجوبر» بودند، این ضربه‌یی بزرگ و عمیق به ارکان رژیم اسد است. رزمندگان در این عملیات همچنین یک مرکز را به کنترل درآوردند و فرمانده آن را به اسارت گرفتند.

از طرف دیگر یک فرمانده رزمندگان از گردان «الرحمان» به خبرنگار اورینت گفت: نیروهایش هم‌اکنون در حال نبرد در منطقه‌یی موسوم به برج هشتم و اطراف آن برای به کنترل در آوردن کامل میدان عباسیین در قلب دمشق هستند. گزارشگران بین‌المللی حاضر در صحنه هم این عملیات را تأیید کردند. رزمندگان از پنج جهت به این منطقه هجوم بردند که بر اثر آن تعدادی از مزدوران اسد به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر مجروح و از صحنه خارج شدند.
 


تحلیل گران نظامی می‌گویند اگر رزمندگان بتوانند «برج هشتم» را به‌طور کامل تصرف کنند، امکان ورود به میدان عباسیین در قلب دمشق را خواهند داشت. این صحنه نبرد را به‌طور کامل تحت الشعاع قرار می‌دهد و در رویارویی انقلابیون با نیروهای اسد برگ جدیدی محسوب می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59442f22-c1ba-4a0b-b00b-d0413e84b484"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات