728 x 90

جهان92_سياسي,

ادامه بی‌ثباتی درونزوئلا

-

--
--
در سال گذشته، نیکولاس مادورو، کاندیدای منتخب هوگو چاوز برای ریاست‌جمهوری ونزوئلا با اختلاف کمی از رقیب خود انریکه کاپریلس به پیروزی رسید. اما مادورو کشوری با نرخ بالای تورم، کسری بودجه شدید، ناآرامی اجتماعی و بی‌ثباتی سیاسی را به ارث برده است.
آمار قتل و آدم‌ربایی درونزوئلا جزو بالاترین کشورها در جهان است. درآمد حاصل از نفت تقریباً نیمی از بودجه دولت را تشکیل می‌دهد. اما صنعت نفت با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است.
سازمان شفافیت بین‌المللی می‌گوید فساد در این کشور همه گیر و سیستماتیک شده است. ونزوئلا یکی از فاسدترین شش کشور جهان محسوب می‌شود، اما خیزش خیابانها را ترک نکرد‌ه و خیابانهای کاراکاس هم‌چنان صحنه تظاهرات ضدحکومتی و درگیری جوانان با نیروهای ضدشورش است. نیروهای ضدشورش با گاز اشک‌آور تلاش کردند هزاران معترضی که خیابانها را بند آورده بودند متفرق کنند. یکی از رهبران اعتراضهای ضددولتی که در بازداشت است از حامیان خود خواسته است که خیابانها را تا رسیدن به نتیجه که برکناری مادرو است، ترک نکنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79700fbb-d898-4be0-9b41-eb60c77aa8d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات