728 x 90

سوريه - جنگ,

نبرد رزمندگان سوریه در حومه درعا

-

حمله رزمندگان ارتش آزاد به زندان غرز در درعا
حمله رزمندگان ارتش آزاد به زندان غرز در درعا
رزمندگان در نبردهای شدید با نیروهای اسد در حومه درعا، آنها را به محاصره خود درآوردند:
ارتش آزادی کنترل پایگاه سوامع در میدان زندان غرز در شرق درعا را به‌دست گرفت و انقلابیون نیروهای اسد را محاصره کردند. همچنین ارتش آزادی توانست کنترل یکی از ساختمانهای استراتژیک در نزدیکی پایگاه سوامع را که محل استقرار نیروهای اسد بود کنترل خود درآورد.
همزمان ارتش آزادی یورش مزدوران شبیحه در شهر «اطمان» در شمال شهر درعا را درهم شکست. آنها با انفجار مین قصد نفوذ به شهر از سمت جنوب را داشتند اما با دادن تعدادی کشته و مجروح ناکام ماندند.
در بحبوحه این درگیریها، 18نفر از نیروهای اسد با سلاحهایشان از تیپ 52 در نزدیکی شهر احرار از رژیم اسد جدا شدند
بعد از محاصره‌ای که هفته‌ها طول کشید انقلابیون درعا به‌عملیات نظامی خود برای به کنترل در آوردن پایگاه سوامع و غصّاد و زندان مرکزی در حومه درعا ادامه می‌دهند. کمیته هماهنگیهای انقلاب اعلام کرد: در اطراف پایگاه سوامع و زندان مرکزی درگیریهای شدیدی بین انقلابیون و نیروها اسد صورت گرفت و انقلابیون قسمتهای زیادی از زندان را به کنترل خود درآوردند.
رژیم اسد تلاش می‌کند محاصره نیروهایش توسط انقلابیون را با استفاده از هواپیما بشکند. اما تا کنون موفق نشده است.
نیروهایی از اطلاعات هوایی در مناطق عذرا و صراحة الانوار در اتوبان بین‌المللی مستقر شدند. همچنین تعداد زیادی از نیروهای اسد در ورزشگاه درعا هستند.
در جبهه غربی نوا، 8تن از نیروهای اسد به کمین رزمندگان افتاده و به هلاکت رسیدند. همچنین 4نفر از نیروهای اسد که تلاش می‌کردند به شهر اطمان در شمال درعا نفوذ کنند در درگیری با انقلابیون کشته شدند.
ارتش آزادی توانسته است در دو هفته گذشته ایستگاه گاز و سوامع الحبوب که در نزدیکی زندان مرکزی هستند را به کنترل خود در آورد و تمام راههای منتهی به زندان را که 1000 زندانی در آن محبوس هستند، قطع کند. این زندان یکی از مهمترین پایگاههای اسد در حومه شرقی درعا است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59140f55-11e2-4e75-a206-7b19019dcd4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات