728 x 90

كنفرانس زنان عليه بنيادگرايي,

پریچهر رفیعی - انجمن دفاع از ۱۰۰۰ زن اشرفی ـ آلمان

-

پریچهر رفیعی - انجمن دفاع از 1000 زن اشرفی ـ آلمان
پریچهر رفیعی - انجمن دفاع از 1000 زن اشرفی ـ آلمان
با سلام به حضار عزیز، میهمانان عزیز
امروز من این افتخار را دارم که در حضور خانم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به‌عنوان نمایندهٴ انجمن دفاع از 1000 زن اشرفی صدای زنانی باشم که طی 33سال گذشته ابتدایی‌ترین حقوقشان توسط یک رژیم زن‌ستیز پایمال شده است.

من پریچهر رفیعی از انجمن دفاع از 1000 زن اشرفی در فرانکفورت و یک مددکار اجتماعی هستم که برای بهبود وضعیت پناهندگان به‌ویژه زنانی که از کشورهایی مثل ایران به آلمان می‌آیند، تلاش می‌کنم. من جزء میلیونها زنان ایرانی هستم که به‌دلیل سرکوب بیش از حد در میهنم مجبور به ترک کشور شدم. 3نفر از اعضای خانواده‌ام از جمله خواهرم پریسا جزء زنان مقاومی هستند که قبلاً در شهر اشرف و امروز در زندان لیبرتی برای آزادی و رهایی مردم ایران مقاومت و پایداری می‌کنند. خودم و سایر اعضای خانواده‌ام در آلمان این افتخار را داریم که طی 20سال گذشته به‌عنوان هواداران سازمان مجاهدین در کلیه فعالیتهای حقوق‌بشری و سیاسی این مقاومت را همراهی کنیم. هم‌چنان که گفتم انجمن ما بخشی از مسئولیت دفاع 1000 زن اشرفی را بر عهده دارد به همین دلیل می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و از نقش آنها در جنبش زنان در ایران مقداری صحبت کنم. در کشور من ایران دیکتاتوری مذهبی حاکم طی 33سال تلاش کرده‌ اندیشهٴ قرون‌وسطایی و ضد زن خودش را تحت عنوان دین اسلام به مردم ما ارائه کند و به‌دلیل بافت مذهبی جامعه، سرکوب بی‌حد زنان را به‌عنوان اقدام الهی و اسلامی وانمود کند تا کسی جرأت اعتراض نداشته باشد. برای زنان ایرانی، زنان اشرفی، آنتی‌تز بنیادگرایان حاکمند. نقش زن اشرفی و اندیشه‌یی که او حامل آن است این است که نه تنها با بنیان و ریشهٴ اصلی این قید و بندها به مبارزه برخاسته بلکه در یک جنبش سراسری همه زنان را به صحنه اجتماعی برای احقاق حقوقشان فرا می‌خواند. نه تنها پذیرش اجرا بلکه حتی تحمل شنیدن باورهای آخوندها در قرن بیست و یکم بسیار سخت و دشوار است. اندیشه‌یی که به صدها سنگسار و هزاران اعدام و دهها میلیون شکنجه روحی و جسمی منجر شده است. بله آخوندها می‌گویند و تبلیغ می‌کنند که کار زنها فقط بچه‌داری و نشستن در خانه است. در مقابل آن زنان اشرفی همهٴ زنان ایران را برای برعهده گرفتن سنگین‌ترین مسئولیتها حتی رهبری، رهبری یک جامعه و ریاست‌جمهوری فرا می‌خوانند. آخوندها با کمال بیشرمی می‌گویند و می‌نویسند که عقل زنان نصف عقل مردان است. ولی زنان اشرفی با خلاقیتهای شگرفشان نشان دادند برعکس، زنان دارای تواناییهای بسا بیشتر از مردان در همه صحنه‌های سیاسی، علمی، اجتماعی و حتی نظامی هستند. آخوندهای ضدزن چنین وانمود می‌کنند که دنیای زنان غیرقابل تغییر است. زنان همان‌گونه که آنها می‌خواهند به دنیا آمده‌اند و با همان سرنوشت نیز باید بمیرند. ولی زنان اشرفی به همه زنان ایران طی سالیان الهام داده‌اند که همه حقوقشان قابل دسترسی است. و برای رسیدن به آن باید به‌پاخیزند. حتی اگر لازم باشد از زندگی خود دست بشویند. از دوست داشتنی‌ترین و عمیق‌ترین علائق خود یعنی حتی عشق مادر به فرزند نیز برای رسیدن به آزادی و برابری بگذرند و حقوق خود را باز ستایند. امید به تغییر و باز هم تغییر و دگرگونی و انقلاب در خود و در میهن خود همواره زنده نگه دارند.

در ضمن در این‌جا وظیفه خودم می‌دانم به مردان مجاهد به‌خصوص به مجاهدین زندان لیبرتی درود بفرستم که مبرا از فرهنگ پوسیده بردگی و مردسالاری 1500ساله آخوندی پاک و رها در کنار خواهران خود در این مبارزه شرکت می‌کنند. درود و هزار درود بر تک‌تک آنها.

حضار محترم، هموطنان عزیز
کار زنان اشرفی کاری است عظیم و حماسی. برای از بین بردن اندیشهٴ ارتجاعی که نزدیک به 1500سال قدمت دارد آنها انتخاب کرده‌اند که بهای بسیار سنگینی را بپردازند. دهها نفرشان در اشرف و لیبرتی به فجیع‌ترین شکلی کشته شدند و در همین ساعت نیز که ما در این سالن بحث می‌کنیم، آنها هم‌چنان زیر تهدید موشک‌باران قرار دارند.

بله دوستان! آنها خودشان را برای رهایی و آزادی زنان میهنشان فدا می‌کنند تا دیگر زنی سنگسار یا بدار آویخته نشود. تا دیگر دختران جوان ایرانی توسط باندهای حکومتی فروخته و میلیونها استعداد نشکفته پرپر نشود. این یکی از عظیمترین دست‌آوردهای انسانی در جهان امروزی است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

دوستان انجمن دفاع از 1000 زن اشرفی همه زنان را برای گسترش فعالیتهایمان از صمیم قلب به همکاری دعوت می‌کند.
خیلی ممنونم از شما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb5e9f45-fd7d-46ec-b4a5-ee243bb669e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات