728 x 90

سوريه,

شکست نیروهای اسد در جبهه مورک سوریه

-

شلیک موشک توسط رزمندگان ارتش آزادی سوریه
شلیک موشک توسط رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی اعلام کردند در جبهه مورک morek ازحالت دفاع به‌حالت تهاجم درآمده و توانستند نیروهای اسد را که قصد پیشروی داشتند پس زده و آنها را مجبور به فرار کنند:
در شمال سوریه شهر مورک جلودار صحنه نبرد است، انقلابیون تلاش می‌کنند پیشروی نیروهای نظامی اسد را در این شهر که اهمیت استراتژیک برای دو طرف دارد سد کنند، اگر ارتش‌آزادی بر آن مسلط شود می‌تواند با قطع جاده کمک‌رسانی پادگانهای اسد را محاصره کند

یک رزمنده: ما در شهر مورک مسیر نیروهای اسد را سد کردیم. با قطع کردن راه خان شیخون، ضیف و حمدی نزدیک یک ماه است که اجازه ندادیم هیچ وسیله‌یی از این جاده عبور کند، جوانان تانکها را منهدم کردند روحیه‌ها خیلی عالی است.
30روز از درگیریها در مورک و خان شیخون می‌گذرد، برای سهولت در پیشروی نیروهای زمینی به سمت مناطق آزاد شده، اسد به بمباران مقرهای انقلابیون هم‌چنان ادامه می‌دهد.

یک رزمنده: با وجود کمبود امکانات ما مسیر نظامیان اسد را سد کردیم، الآن چند روزه اسد خیلی تلاش می‌کند به این منطقه دست پیدا کند. اما آنها را پس زدیم. نیروهایش به سمت حما فرار کردند، ما می‌دانیم اسد فقط روی تانکهایش کنترل دارد
ارتش آزادی منطقه مورک و خان شیخون را منطقه نظامی اعلام کرده و نسبت به نزدیک شدن به آن هشدار داده است.
منطقه، شاهد مهاجرتهای زیادی بوده، در چند روز گذشته 50هزار شهروند در اثر حملات نظامی و بمباران نیروهای اسد شهر را ترک کرده‌اند

خبرنگار در جبهه مورک: در حومه شمالی ارتش آزادی پایگاه شیخ هلال را بعد از درگیریهای شدید و کشتن همه مزدوران که20نفر بودند از جمله فرمانده پایگاه، به‌طور کامل آزاد کرد. ارتش آزادی دو تانک و سلاحهای ضدهوایی و مهمات سنگین و سبک زیادی را به غنیمت گرفت. در جریان درگیرها در مناطق مختلف، ارتش آزادی 20تن دیگر از نیروهای اسد را به هلاکت رساند و پایگاه المجبل را به‌طور کامل به کنترل خود در آورد. در جبهه جنوبی درگیریهای شدیدی در شهر مورک رخ داد. نیروهای اسد تلاش می‌کردند شهر را از سمت جنوب اشغال کنند. رزمندگان ارتش‌آزادی پیشروی آنها را سد کردند که منجر به عقب‌نشینی نظامیان اسد و کشته شدن تعدادی از آنها گردید. انقلابیون یک بی.ام.پی را به غنیمت گرفتند.

در همین اثنا هواپیماهای اسد با بشکه‌های انفجاری مناطق مسکونی و مواضع ارتش‌آزادی را بمباران کردند اما تمام نیروهای اسد هم‌چنان زیر آتش ارتش‌آزادی هستند و هرکجا که هستند هدف قرار می‌گیرند.
ارتش‌آزادی در حومه شمالی از حالت دفاع به‌حالت تهاجمی رو آورده است. این تاکتیک منجر به فتح جبهه کرناز kornszو هدف قرار دادن فرماندهی نیروهای اسد در این منطقه شده است.
در عین‌حال بمباران و توپ‌باران مواضع ارتش آزادی توقف ندارد این تنها جواب اسد در برابر شکست ضرباتی است که متحمل شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/478ab9bd-d92c-4709-bab4-a58c92e90c8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات