728 x 90

صدور تروريسم,

رژیم ایران عامل انفجار هواپیمای مسافربری پان امریکن بر فراز شهر لاکربی بوده است

-

سقوط و انفجار هواپیمای مسافربری - آرشیو
سقوط و انفجار هواپیمای مسافربری - آرشیو
تلویزیون الجزیره در یک گزارش مستند فاش ساخت: رژیم ایران عامل انفجار هواپیمای مسافربری پان امریکن بر فراز لاکربی در سال 1988 بوده است و سران رژیم و شخص خمینی فرمان این عملیات را داده‌اند.
این گزارش که بر اساس اسناد سری و تلگرافهای محرمانه و شاهدان تهیه شده نشان می‌دهد رژیم ایران به احمد جبرئیل رئیس به‌اصطلاح جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل که هم‌اکنون در کنار بشار اسد به کشتار مردم سوریه مشغول است، مأموریت داده تا هواپیمای پان آمریکان با 270 سرنشین را منفجر کند.
گزارش می‌افزاید: یک تلگراف سری اطلاعات نظامی آمریکا که الجزیره به آن دست یافته است می‌گوید: اجرای عملیات برعهده احمد جبریل سرکرده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل، گذاشته شده و قسمت اولیه پول پیشاپیش در دمشق به او تحویل داده شد. و مأموریت او انفجار هواپیمای پان امریکن بود.
یک مأمور سابق اطلاعات رژیم ایران می‌گوید: رژیم ایران تصمیم گرفت در سریع‌ترین زمان پاسخ دهد، و این تصمیم توسط سران رژیم و شخص خمینی اتخاذ شد.
الجزیره افزود: رابرت بایر کارمند سابق آژانس اطلاعات آمریکا که در زمینه پرونده لاکربی تحقیق می‌کرد می‌گوید: تمام تحقیقات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سی.آی.ای و اف.بی.آی کنار گذاشته شد، چون موضوع توسط وزارت دادگستری اداره می‌شد و همه اطلاعات نادیده گرفته شد. یک نفر گفت: وارد کردن لیبی در این موضوع ساده‌تر است زیرا لیبی یک دولت کوچک است و قذافی هم آدم منفوری است

خبرگزاری فرانسه نیز در همین باره گزارش داد مدارک به‌دست آمده نشان می‌دهد رژیم ایران پشت سرنگون کردن هواپیمای پان آمریکن بر فراز شهر لاکربی اسکاتلند بوده است و نه معمر قذافی.
خبرگزاری فرانسه افزود: در یک مستند به نام ”لاکربی: واقعاً چه اتفاقی افتاد؟“ از ابولقاسم مصباحی نقل‌قول می‌کند که رژیم ایران این بمب‌گذاری را به احمد جبرئیل واگذار کرد و اسامی کسانی که در این عملیات شرکت داشتند را ارائه داد. مصباحی به الجزیره گفت: ”برای مخارج اولیه بدون پرده‌پوشی در سوریه به جبرئیل پول داده شد. مأموریت این بود که یک پرواز پان آمریکن منفجر شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14505ede-5a10-465e-8ac0-7646b31f05e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات