728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

نگاهی به وضعیت کشاورزان مازندران پس از بارش برف سنگین شمال: «این سقف خانه من است، فروریخته»

-

بارش برف در شمال ایران
بارش برف در شمال ایران
نزدیک به یک ماه از بارش برف سنگین در شمال کشور و بروز وضعیت بحرانی در این خطه می‌گذرد. دولت ضد‌مردمی نه تنها هیچ کمک جدی به این مردم نکرده بلکه با سنگ‌اندازی و عدم رسیدگی، نمک بر زخم مردم هم می‌پاشد تا جایی که نماینده رژیم از تنکابن نیز ناگزیر به اعتراف به عدم رسیدگی دولت شده است.
دولت آخوند حسن روحانی برای شانه خالی کردن از جبران خساراتی که بارش سنگین برف بر زندگی مردم شمال وارد کرد، هیچ برآورد درستی از خسارات در استانهای گیلان و مازندران ارایه نکرد و تا توانست خسارات این بحران را کوچک نمایی کرد.
مجلس رژیم برای بررسی خسارات ناشی از بارش برف، هیأتی از نمایندگان مجلس را به منطقه غرب مازندران فرستاد. در گزارش نهایی این هیأت خسارات ناشی از بارش برف در غرب استان مازندران 800میلیارد تومان برآورد شده است و رئیس این گروه در گزارش نهایی به مجلس همین رقم را به‌عنوان خسارت در غرب مازندران قید کرده است.
به‌رغم این‌که هیأت مجلس رژیم تنها خسارت غرب استان مازندران را 800میلیارد تومان برآورد کرده، نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی آخوند حسن روحانی خسارت در دو استان مازندران و گیلان را 400میلیارد تومان و خسارت هر یک از این دو استان را 200میلیارد تومان برآورد کرد.
پس از گذشت یک ماه مجری تلویزیون رژیم در 12اسفند فقط خسارات وارده بر استان گیلان را 500میلیارد تومان اعلام کرد که از این خسارت دولت روحانی تنها 15میلیارد تومان را به‌عنوان تنخواه تأمین کرده است.
اعتراف نماینده مجلس رژیم به عدم رسیدگی دولت به مردم بحران‌زده
نماینده مجلس رژیم از تنکابن ضمن اشاره به خسارت بزرگی که مردم و کشاورزان این استان متحمل شده‌اند می‌گوید تمام زندگی، مرکبات، خانه‌ها و گلخانه‌ها از بین رفته وم صیبت بزرگی برمردم وارد شده است.
این نماینده مجلس رژیم به خسارات وارده برمردم در بحرانی که بارش برف در سال 86 در منطقه ایجاد کرد اشاره می‌کند که دولت در آن زمان نیز به هیچ‌یک از تعهداتش عمل نکرد و فقط شعر و شعار داد. به‌رغم این‌که خسارت وارد شده بر غرب مازندران از طرف مجلس رژیم 800میلیارد تومان اعلام شده، نماینده مجلس رژیم از تنکابن می‌گوید دولت فقط 15میلیارد تومان تتخواه داده است.
نماینده رژیم اعتراف می‌کند که مسئولان ضد‌مردمی استان و دولت تا کنون هیچ پاسخ روشنی به مردمی که از زندگی ساقط شده‌اند نداده است و تجربه تلخ سال 86 را که دولت احمدی‌نژاد به مردم هیچ کمکی نکرد، این بار نیز دولت آخوند روحانی برای مردم تکرار می‌کند و با گذشت یک ماه، تکلیف مردمی که خانه‌هایشان خراب شده، کشاورزانی که زمینها و باغات آنان تخریب شده مشخص نیست.
مردم با شروع فصل بهار برای کشاورزی بلاتکلیف هستند، چون پولی در بساط ندارند تا زمینها را مرمت کرده و آماده کشت کنند.
بانکهای استان هم هیچ تسهیلاتی به مردم نمی‌دهند و بنا‌ به گفته او تا کنون حتی یک ریال به مردم کمک نداده‌اند.
سازمان چپاولگر بیمه رژیم و مسئولان رژیم نیز مردم را سرمی دوانند و هیچ تعهدی در مقابل مردم ندارند.
نماینده رژیم می‌گوید: ”تکلیف افرادی که نمی‌توانند درخانه‌هایشان زندگی کنند را چه کسی باید مشخص کند. بانکها تسهیلات نمی‌دهند. بی‌خاصیت‌ترین بیمه در شمال کشور بیمه محصولات کشاورزی است. سهمی از پرداخت بیمه محصولات کشاورزی از طریق بیمه احساس نمی‌شود. یک (کشاورزان خسارت دیده) نفر از محل بیمه محصولات کشاورزی ریالی دریافت نکرده است.
مسئولان تعهدی برای پرداخت خسارت برای خودشان قابل نیستند. بیمه ها با مردم به شکلی برخورد می‌کنند که انگار کلاه گذاشتن سر مردم است.
بیمه واژگان را طوری تعریف می‌کند که بیمه پرداخت نکند. بیمه به مردم می‌گوید شما در مقابل برف بیمه هستید ننوشته در مقابل سنگینی برف بیمه هستید ضایعات برق موضوعی دیگر است“.
حرفهای مردم در مورد حجم خسارات و عدم رسیدگی دولت
یکی از باغداران منطقه غرب استان مازندران می‌گوید باغ من حاصل 46سال فعالیت من است اکنون از بین رفته و با گذشت یک ماه یک مسئول و یا یکی از نهادهای کشاورزی یا نماینده به محل نیامدند تا ببینند مردم به چه مصیبتی گرفتار شده‌اند. من 76سال دارم و تمامی زحمتم به هدر رفته است. درآمد من از این باغ بود که این درآمد قطع شده و دیگر چیزی برای من باقی نمانده است.
جوان کشاورزی می‌گوید تمامی کشاورزان زمینهایشان را برای فروش گذاشتند و مردم از کشاورزی و باغداری قطع امید کرده‌اند چون کسی نیست که به کمکی به آنها بکند.
کنم.
خانمی می‌گوید: ما خانه و زندگیمان را ول کردیم همسایه مان بنده خدا به ما یک اتاق داد درخانه آنها هستم.
جوان کشاورزی می‌گوید: قولهای زیادی به ما دادند اما ما هیچ چیز ندیدیم و هیچ کمکی از طرف دولت به ما نشده
کارگری با نشان‌دادن سقف خانه‌اش می‌گوید: این سقف خانه من است همه فرو ریخته، ایرانیتها همه شکسته داخل خانه آب می‌آید 20 تا30 میلیون هزینه دارد من یک کارگرم چگونه می‌توانم این هزینه را برآورده و...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb0710fd-54a9-4ed8-9568-5f45dd3ca6c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات