728 x 90

اجلاس پارلمان نروژاسفند92,

شرکت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در اجلاس رسمی پارلمان نروژ روز سه‌شنبه ۶اسفند ۱۳۹۲ (۲۵فوریه)

-

پارلمان نروژ
پارلمان نروژ
به‌دعوت خانم نیباک نایب‌رئیس پارلمان نروژ، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در اجلاس رسمی پارلمان نروژ که با شرکت وزیر خارجه این کشور تشکیل شده بود، حضور یافت.

نمایندگان پارلمان نروژ پس از شرکت خانم رجوی و هیأت مقاومت ایران به طرح سؤالاتی درباره حفاظت مجاهدان اشرفی در لیبرتی و قتل‌عام اول سپتامبر در اشرف پرداختند.

ماریانّه مارتینسن، نمایندهٴ پارلمان از حزب کارگر گفت: مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران در سخنرانی خود در انستیتو نوبل از مقامات نروژی خواست برای یک تحقیقات بین‌المللی در مورد قتل‌عام اول سپتامبر در کمپ اشرف پیش‌قدم شوند و گفت ما می‌دانیم که عراق مستقیماً دخالت داشته، سازمان ملل قتل‌عام را محکوم کرد، اما دست به اقدام دیگری نزده و من به این‌جا آمده‌ام تا از دولت نروژ بخواهم این سکوت را بشکند. چرا که نروژ یک سنت قوی در مبارزه برای حقوق‌بشر دارد.

ماریانّه مارتینسن اضافه کرد: من مایلم از نقطه‌نظر وزیر امور خارجه در مورد این خواست مریم رجوی مطلع شوم.

بورگه برنده، وزیرخارجه نروژ در سخنان خود در پاسخ به این نگرانیها، گفت: دولت در نگرانی انسانی برای امنیت و شرایط زیستی ساکنان کمپ لیبرتی در عراق که نماینده مارتینسن مطرح کرد، سهیم است. به نظر می‌رسد یک توافق سیاسی گسترده در خصوص این‌که این گروه شایستهٴ حفاظت و کمک است، وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ece82c67-7850-4baf-87bd-2d10a347d2b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات