728 x 90

محكوميت‌هاى بين‌المللى,محكوميتهاي جهاني رژيم,اعترا

گزارش سالانه نقض حقوق‌بشر وزارت‌خارجه آمریکا: استمرار نقض حقوق‌بشر در ایران

-

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا گزارش سالانه خود را در مورد نقض حقوق‌بشر منتشر کرد.
در قسمتی از این گزارش که به ایران اختصاص دارد، نقض فاحش حقوق‌بشر از جمله دستگیریهای خودسرانه، شکنجه و اعدام مورد بررسی قرار گرفته است.
در مورد اعدامها از جمله گفته شده: در 24ژانویه، رژیم ایران جعفر کاظمی سردبیر و ناشر کتب دانشگاهی در دانشگاه امیرکبیر و شرکت کننده در تظاهرات 2009 زندانی سیاسی و محمدعلی حاج آقایی و همچنین یک اعتراض‌کننده علیه انتخابات را اعدام کرد. بنا‌ به گزارشات، آنها نپذیرفتند در 17ژانویه در زندان اوین اعترافها تلویزیونی بدهند. این دو زندانی سیاسی متهم به محاربه شدند زیرا در اعتراضات 2009شرکت کرده بودند و علاوه بر این شعار داده و بنرهایی را برای مجاهدین خلق توزیع کرده بودند. بنا‌ به گزارشات، مقامات رژیم ایران به همسر کاظمی یا به وکیل او قبل از اعدام اطلاعی ندادند...

در گزارش وزارت‌خارجه آمریکا موارد متعدد نقض حقوق‌بشر شمرده شده است از جمله:
نقض آزادی اینترنت، نقض آزادی تجمع، نقض آزادی دانشگاهیان و فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشجویان و اساتید، بازداشت، اعمال خشونت و آزارهای بی‌مورد، دستگیری مدافعان حقوق‌بشر و روزنامه‌نگار ان کرد در مهاباد، اعمال محدودیت فعالیت و تجمع دراویش گنابادی و محدودیت شدید فعالیت انجمنهای غیردولتی

در گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا همچنین به اعمال شکنجه و تجاوز هنگام حبس، قاچاق انسان، سوء‌استفاده اجتماعی از شماری از شهروندان، پایمال شدن حقوق زنان… ضدیت با تعلیم زبان اقلیتهای قومی، روند دادرسی نامنصفانه اقلیتهای قومی، دینی و جنسی، اعمال تبعیض در حقوق کارگران از جمله حق تجمع و اعتصاب، فقدان برخورد جدی با کارفرمایان، کودکان کار و کودکان خیابانی، عدم برخورداری اغلب کارگران سرپرست خانوار از درآمد کافی برای گذران معیشت. اشاره شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5ff2b26-00dc-41e2-8ca1-3e0ca6d221d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات