728 x 90

اعتراض عليه مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

تلویزیون الجزیره: درگیری نیروهای عشایری عراق و نظامیان مالکی در استان الانبار

-

رزمندگان عشایر در استان الانبار
رزمندگان عشایر در استان الانبار
درگیریها بین نیروهای عشایر و نظامیان مالکی در تعدادی از شهرهای استان الانبار مجدداً از سر گرفته شد. شاهدان گفتند این درگیریها در مناطق شمالی شهر رمادی و پل الگرمه در شرق شهر فلوجه به‌وقوع پیوست. درگیریهای نیروهای عشایر منجر به وارد شدن خسارتهایی به نیروها و تجهیزات نظامیان مالکی شد»
شورای علمای شهر فلوجه تأکید کرد آتش‌بسی را که دولت مالکی اعلام کرده است برای فریفتن افکار عمومی است و هیچ تأثیری در انجام حملات نظامی مالکی به مردم ندارد
تلویزیون الجزیره گزارش داد نوری مالکی نخست‌وزیر عراق اعتراف کرد که دامنه درگیریها میان نیروهای عشایر و نظامیان او به خارج از استان الانبار گسترش یافته است. مالکی در پیام هفتگی‌اش گفت عملیات نظامی به استانهای نینوا و صلاح‌الدین رسیده است مالکی حوادثی که شهرک سلیمان بیک در استان صلاح‌الدین شاهد آن بود را به آنچه که در تورابورا در افغانستان به‌وقوع پیوست تشبیه کرد.
الجزیره افزود: این اولین اعتراف نوری مالکی بود که نقاط درگیری در کشورش رو به گسترش است، مالکی که یک جنگ را علیه استان الانبار پیش می‌برد به ذهنش هم خطور نمی‌کرد که این جنگ طولانی و تبدیل به یک کابوس خواهد شد و اکنون عملیات نظامی که در آستانه ورود به سومین ماه خود است؛ به استانها دیگر گسترش یافته است و این مالکی است که گفت یکی از شهرکهای دور در استان صلاح‌الدین تبدیل به تورابورا شده است.
اخبار درگیریها از زبان کسانی‌که علیه دولت سلاح به دست گرفته‌اند بیانگر این است که پایان این جنگ در چشم انداز نیست. بلکه احتمال تشدید آن نیز وجود دارد تصاویری که روزانه از جنگها و آثار آن از عراق به‌دست می‌رسد این گفته را ثابت می‌کند که شعله‌ور کردن جنگ بسیار ساده‌تر از خاموش کردن ان است و با توجه به همه این داده ها؛ اگر صدای تفنگها و توپ ها خاموش نشود؛ اجرای انتخابات پارلمانی در پایان ماه آوریل آینده به ترتیبی که دولت مالکی می‌خواهد؛ محال خواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8d7503e-e814-4fe8-a1b7-8ce5947e4378"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات