728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

جزییات قرارداد خرید ۱۹۵میلیون دلار تسلیحات از رژیم ایران توسط دولت نوری مالکی

-

رویتر
رویتر
خبرگزاری رویتر گزارش داد: رژیم ایران قرارداد فروش سلاح و مهمات به‌ مبلغ 195میلیون دلار به دولت عراق را امضا کرده است. این حرکتی است که تحریم سازمان ملل‌متحد علیه فروش سلاح توسط رژیم ایران را نقض می‌کند.
این توافق در پایان نوامبر امضا شد و اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهند که درست چند هفته بعد از این‌که نوری مالکی از واشینگتن برگشت امضا شده است.
یک مقام آمریکا در مورد این خبر به رویتر گفت چنین توافقی ممکن است بیش از پیش سیاست مذاکرات واشینگتن با رژیم ایران در کاهش تحریمها و ارتباط با برنامه اتمی را پیچیده کند…
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت اگر خبر این قرارداد درست باشد نگرانیهایی جدی را برمی‌انگیزد. وی افزود هر گونه انتقال سلاح از ایران به کشور ثالث نقض آشکار التزامات رژیم ایران تحت قطعنامه 1747 شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد.
یک منبع دیپلوماتیک سازمان ملل نزدیک به کمیته تحریمهای شورای امنیت علیه رژیم ایران گفت از قرارداد تسلیحاتی بین رژیم ایران و دولت عراق آگاه است و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد
رویتر افزود: این اسناد رسمی نشان داده است 6 قرارداد از 8قرار داد توسط صنایع دفاع رژیم ایران امضا شده است تا به دولت عراق سلاحهای سبک و متوسط و خمپاره‌انداز و مهمات تانک، توپخانه و خمپاره‌انداز بدهد.
دو قرارداد نهایی با صنایع الکترونیک رژیم ایران امضا شدند که به موجب آن عراق عینکهای دید در شب و تجهیزات ارتباطی و تجهیزات هدایت سلاحهای خمپاره‌یی از رژیم ایران می‌خرد.
یکی از قراردادها شامل تجهیزاتی برای حفاظت علیه سلاحهای شیمیایی است.
یک سرهنگ ارتش مالکی با اشراف به قراردادهای خرید تسلیحاتی گفت این توافقها شامل تهیه ماسکهای گاز و دستکشهای گازی علاوه بر تزریقات مربوطه می‌باشند.
بنا‌ به این اسناد، مقامهایی از وزرات دفاع عراق و رژیم ایران این توافقها را امضا کردند.
رویتر افزود: دوستی فزاینده بین رژیم ایران و دولت عراق برای آمریکا آزار دهنده بوده است چرا که آمریکا پیشاپیش رژیم ایران را متهم کرده است که به رژیم سوریه از طریق عراق تسلیحات ارسال می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8b44182-fdcf-4c8c-aa6a-25b7784b8945"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات