728 x 90

جنايات جنگي,

جزئیاتی از جنایت علیه بشریت در کره شمالی

-

شکنجه و گرسنگی دادن در کره شمالی
شکنجه و گرسنگی دادن در کره شمالی
اعدامهای صحرایی، به بردگی کشیدن، گرسنگی دادن، شکنجه‌های وحشیانه گوشه‌یی از اتهامهای سازمان ملل‌متحد به کره شمالی است. به گفته این سازمان سران این رژیم باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
کمیسیونی که در سازمان ملل‌متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در کره شمالی تحقیق کرده است یک گزارش ۳۷۲ صفحه‌یی با اسناد و مدارک غیرقابل انکار منتشر کرده است. این کمیسیون اعلام کرد مقامهای امنیتی و حتی کیم جونگ اون، رهبر این رژیم نیز باید محاکمه شوند.
در گزارش این کمیسیون آمده است در کره شمالی کشتار و شکنجه به‌صورت سیستماتیک اعمال می‌شود و این وضعیت قابل قیاس با جنایات دوران حکومت نازی و فاشیسم هیتلری است.
در این گزارش به موارد متعدد نقض بی‌رحمانه حقوق‌بشر اشاره شده است.
اعدامهای جمعی، شکنجه‌های وحشیانه، گرسنگی دادن و به بندگی واداشتن از جمله موارد نقض حقوق‌بشر در کره شمالی است.
مایکل کربی، رئیس کمیسیون تحقیق درباره وضعیت حقوق‌بشر در کره شمالی گفت: «اکنون جامعه بین‌الملل همه چیز را می‌داند، هیچ عذری پذیرفته نیست. جامعه بین‌المللی نمی‌تواند بگوید ما از این جنایات مطلع نبودیم و نمی‌دانستیم. باید اقدامات لازم صورت بگیرد».
در نامه‌یی که برای رهبر رژیم کره شمالی ارسال شده است، بازرسان سازمان ملل‌متحد به ضرورت ارجاع این کشور و امکان ارجاع شخص کیم جونگ اون به دادگاه کیفری بین‌المللی اشاره کرده‌اند.
ارجاع پرونده جنایات جنگی کره شمالی به دیوان کیفری بین‌المللی، در صورت تصمیم شورای امنیت سازمان ملل‌متحد عملی خواهد شد. ولی گمان نمی‌رود چین – که حامی اصلی دولت کره شمالی است و در شورای امنیت حق وتو دارد – از چنین تصمیمی پشتیبانی کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf681fe2-b86d-43d3-942b-917e402717bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات