728 x 90

پناهنده - آواره,

هشدار آنگلا مرکل در مورد سوئیس

-

آنگلا مرکل
آنگلا مرکل
آلمان در مقابل اتحادیه اروپا از سوئیس حمایت می‌کند. نباید سوئیس را مجازات کرد.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هشدار داد نباید در اجرای اقدامات تلافی‌جویانه علیه سوئیس که شهروندانش به محدودیت ورود مهاجران به این کشور رأی داده‌اند، شتاب به خرج داد.
آنگلا مرکل در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور سوئیس گفت: ”مذاکرات ما در فضای احترام به نتیجه همه‌پرسی (سوئیس) انجام شد. چالش پیش رو، پرداختن به نتیجه این رفراندوم بگونه‌ای است که روابط میان اتحادیه اروپا و سوئیس خدشه‌دار نشود“.
رئیس‌جمهور سوئیس، تصمیم هفته جاری اتحادیه اروپا برای تعویق مذاکرات سهیم کردن این کشور در پروژه‌های چند میلیاردی آموزشی اتحادیه را تقبیح کرد.
وی گفت: ”هیچ دلیلی برای متوقف کردن همه چیز وجود ندارد به‌ویژه آن که این تصمیم (نتیجه رفراندوم) هنوز به مورد اجرا هم گذاشته نشده است. تا آن هنگام، هیچ دلیلی برای متوقف کردن کارهای پژوهشی میان اتحادیه اروپا و سوئیس وجود ندارد. این، بدون تردید به سود اروپا نخواهد بود“.
دوازده سال پیش، دولت سوئیس، حرکت آزاد اتباع اتحادیه اروپا را به این کشور تضمین کرد. حال، تصمیم شهروندان سوئیس می‌تواند بر همکاریهای فنی و اقتصادی طرفین اثر بگذارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/829baa3e-67c3-4dae-a8e3-2ad6dbf49e44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات